گردهمایی دختران کریمه همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختر برگزار شد.

به گزارش آماج خبر از قم، جشن و گردهمایی دختران کریمه همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختر با حضور ٢٧٠ نفر از دانش آموزان متوسطه اول و دوم در سالن همایش کوثر اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

 

 

معصومه سادات بهرامی مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان قم در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه(س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت با اشاره به رویدادهای دختران کریمه، گفت: این برنامه با کمک گروهی از دختران استان قم اجرا شد، در آینده برنامه‌هایی را به دختران تمدن سازی همچون این گروه خواهیم سپرد. در بوستان نجمه، ما نهال دختران قوی را کاشتیم و حالا باید کاری کرد بذر دختران قوی ایران زمین جوانه بزند.

 

 

فائزه کاشانیان مدیر خانه فناوری نانو و هسته ای در ادامه برنامه ضمن اشاره به جایگاه دختر در جامعه تصریح کرد: در فرهنگ اهل بیت (ع) که ریشه در وحی و کلام الهی دارد، زنان و دختران از جایگاه خاصّی برخوردارند و تعابیر زیبا و بلندی که برای دختران به کار گرفته شده است، حاکی از این موضوع است. در سخنان معصومان(ع) از دختران با واژه هایی چون، ریحانه (گل)، قواریر (بلورها) و حسنه (نیکی) یاد شده است؛ که هر یک نشان از امتیاز و ویژگی خاص طبیعی و روحی دختران دارد.

 

وی ادامه داد: هدف از نامگذاری این روز خجسته به نام روز دختر الگو گرفتن دختران از شخصیت حضرت معصومه (س) است تا دختران جامعه ما در سبک زندگی و فضایل دینی از ایشان الگو بگیرند. امام رضا (ع) در این باره می‌فرمایند: «کسی که حضرت معصومه(س) را با شناخت زیارت کند بهشت بر او واجب است.»

 

حجت السلام حامد تقدیری با اشاره به فعالیت دختران حاج قاسم بیان کرد: دخترانی که کار جهادی فرهنگی انجام داده و این برنامه را ترتیب دیدند، گروهی به نام دختران حاج قاسم از استان قم هستند. این گروه اولین رویداد و فعالیت خود را در استان مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) انجام دادند و طی این مراسم برای بار دوم ثابت کردند که گروهی فعال و با انگیزه اند.

 

وی در ادامه از نسترن گودرزی بازیکن قمی تیم ملی هندبال ایران، فائزه سامانلو قاری کشوری قرآن و گروه دختران حاج‌قاسم تقدیر کرد، همچنین این برنامه با حضور مرتضی شعبان زاده مدیر اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، حسن علی‌محمدی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، فاطمه فرخنده کارشناس امور بانوان و به همت امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

  • نویسنده : مبینا علی‌حیدری