فرماندار یزد: دریافت سود از محل تقسیط جریمه‌ها غیرقانونی است و باید اصلاح شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما یزد، سید محمدرضا مدرسی در واکنش به سخنان نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد مبنی بر اینکه هیئت تطبیق باید پاسخگوی مطالبات مردمی در خصوص اخذ سود بیشتر باشد، گفت: گرفتن سود از جریمه‌ها غیرقانونی است و هیئت تطبیق بر این اساس با این مصوبه مخالفت می‌کند.گرفتن سود از جریمه‌ها غیرقانونی است

وی افزود: شورای شهر و شهرداری در بحث‌هایی نظیر عوارض می‌توانند سود بگیرند، اما گرفتن سود از جریمه‌های کمیسیون ماده ۱۰۰ خلاف قانون است و نباید از این محل سود دریافت شود.

فرماندار یزد تصریح کرد: دریافت سود از محل تقسیط جریمه‌ها غیرقانونی است و نباید از شهروندان گرفته شود، نه اینکه تخفیفی برای آن قائل شوند.

وی در پاسخ به این ادعا که با مخالفت هیئت تطبیق، شهروندان باید طبق مصوبه شورای پنجم و تائید هیئت تطبیق سود سالانه تقسیط بدهی پرداخت می‌کنند، ادامه داد: وقتی شورا یک لایحه‌ای اینچنینی را مصوب می‌کنند، دیگر نمی‌توان به مصوبه قبلی استناد کرد و مصوبه قبلی، قابلیت اجرا ندارد.

مدرسی اظهار داشت: وقتی لایحه‌ای جدیدی ارائه شود، ولی به تایید نرسد، باید اصلاح شود نه اینکه مصوبه قبلی را مدنظر قرار داد و به آن عمل کرد.

وی تأکید کرد که همه مصوبه شورای شهر رد نشده فقط بخش‌هایی که دریافت سود سالانه را داشتند، رد شده و دلیلی بر این نیست که مصوبه ادوار گذشته صحیح است و باید سود سالانه دریافت شود.

گفتنی است با ادامه اختلاف بین شورای اسلامی شهر و فرمانداری یزد بر سر سود بدهی‌های شهروندان موضوع به شورای حل اختلاف سپرده شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد می‌گوید: کاهش درصد سود بدهی‌های شهرداری با هدف حمایت از شهروندان به تصویب شورا رسید، اما در هیئت تطبیق رد شد و این در صورتی است که همین مصوبه و با درصد‌های سود بالاتر در دوره قبل به تصویب شورای پنجم و تائید هیئت تطبیق فرمانداری رسیده است.

  • نویسنده : فاطمه همتی