مدیر کانون شهید چمران بسیج مهندسین صنعتی استان قم از ارائه مشاوره‌های تخصصی و پیگیری مشکلات 400 واحد صنعتی در سال گذشته خبرداد و گفت: برای سال جاری ارائه مشاوره و حمایت از 350 واحد صنعتی و 30 واحد معدنی در دستور کار است.

به گزارش آماج خبر به نقل از فارس، محمد عقیقی مدیر کانون شهید چمران بسیج مهندسین صنعتی استان قم بیان کرد: حمایت، تسهیل‌گری و ارائه مشاوره به واحد‌های تولیدی و صنعتی همواره در اولویت ما است، در این چند ماه گذشته حدود هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی که بیشتر در شهرک شکوهیه مستقر بودند توسط بسیج مهندسین پایش و ارزیابی شدند و اقداماتی برای حمایت از این واحد‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: گروه‌های جهادی ما در عرصه‌های صنعتی، عمرانی و کمک‌های مومنانه فعالیت می‌کنند، در بحث صنعت از سال ۱۴۰۰ تا به امروز بالغ بر ۴۰۰ واحد صنعتی با تلاش کارشناسان بسیجی، مشاوره تخصصی در زمینه‌های مختلف دریافت کرده‌اند و رفع مشکلات آن‌ها پیگیری شده است، همچنین ۲۳۰ واحد نیز تشکیل پرونده داده و منتظر رسیدن نوبتشان هستند.

عقیقی ادامه داد: در کمیته عمران اقدامات بسیار خوبی را برای ۳ روستا انجام داده‌ایم، در این مدت بازسازی ۴۰ واحد مسکونی برای محرومین روستایی در دستور کار قرار گرفته است و با همکاری ادارات دولتی به حل مسائل عمومی روستاییان از جمله مشکل فاضلاب، راه و شهرسازی، آب، برق، گاز و دیگر موضوعات پرداخته‌ایم.

مدیر کانون شهید چمران بسیج مهندسین صنعتی استان قم تصریح کرد: در هفته‌ای که به نام جهاد سازندگی بود، در کلینیک بسیج مهندسین به ۴ واحد صنعتی در بحث بازار، توسعه، فروش، قوانین و مقررات مشاوره‌های تخصصی ارائه شد و علاوه بر این کارشناسان ما در این یک هفته از چند روستا برای بررسی مشکلات و ضعف زیر ساخت‌ها بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کمک مومنانه در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۵۰ بسته کمک معیشتی میان نیازمندان توزیع شده، همچنین در سال گذشته نیز حدود هزار و ۵۰۰ بسته به کمک اعضای بسیج مهندسین و خیرین تهیه و میان افراد نیازمند توزیع شد، در ادامه امسال نیز همچنان طرح کمک مومنانه پیگیری خواهد شد.

مدیر کانون شهید چمران بسیج مهندسین صنعتی استان قم در پایان گفت: برای سال جاری ۴ روستا را در نظر داریم تا مشکلات عمومی حاکم بر این مناطق را رفع کنیم و در راستای ارائه مشاوره و حمایت از واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی نیز برای ۳۵۰ واحد صنعتی و ۳۰ واحد معدنی اقدامات لازم درحال انجام است.

  • نویسنده : مهدی حاجیلو