همزمان با سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به کشور با حضور استاندار بوشهر زنگ انقلاب در مدرسه فرزانگان بوشهر و همزمان در دیگر مدارس استان نواخته و صدای بوق کشتی‌ها در خلیج‌فارس طنین‌انداز شد.

همزمان با سالروز ورود تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به کشور در ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ زنگ انقلاب در مدارس استان بوشهر نواخته شد.

 

در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب در مدرسه فرزانگان بوشهر با حضور استاندار بوشهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و چهار هزار معلم شهید در سراسر ایران اظهار داشت: همزمان با آغاز دهه فجر حدود ۱۵ هزار معلم و ۱۰ هزار فرهنگی بازنشسته با امام شهیدان، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر اسلام تجدید میثاق می‌کنند و پیمان می‌بندند در ریل آرمان‌های انقلاب تخطی نکنند.

 

علی موحدی با اشاره به نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس خاطر نشان کرد: آیین زنگ انقلاب امروز همزمان در یک هزار و ۵۰۰ مدرسه سراسر استان بوشهر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نواخته شد.

 

وی با بیان اینکه این انقلاب روزبه‌روز قدرتمندتر و عزت‌مندانه به حیات پربرکت خود ادامه می‌دهد افزود: با فضل الهی و با همت بلند مردم شهیدپرور ایران عزیز با هدایت مقام معظم رهبری این انقلاب به نهضت جهانی حضرت صاحب‌الزمان (عج) متصل خواهد شد.

 

همچنین همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی صدای بوق شناور و کشتی‌های تجاری و صیادی در اسکله‌ها و آبراهه خلیج‌فارس طنین‌انداز شد و موتورسواران بسیجی و نیروهای مسلح همزمان با سالروز ورود امام راحل به کشور از فرودگاه به سمت گلزار شهدا رژه رفتند.

 

آیت‌الله صفایی بوشهری و محمدی‌زاده در این بیانیه ذکر کرده‌اند: دهه فجر فرصتی بس گران‌بها است تا ضمن پاسداشت ارزش‌‌های امام راحل، شهدا و انقلاب اسلامی، بار دیگر به فرامین رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و با یادآوری خدمات ارزشمند انقلاب اسلامی به مردم، به برکت دولت قوی و مردمی ایران، بذر امید، کار، تلاش و جهاد را نیز در جامعه بکاریم.

 

آنان بیان کردند: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درحالی چهل و سومین سالگرد پیروزی خود را جشن می‌گیرد که دولت قوی و مردمی ایران با اقتدار، کشور را در مسیر پیشرفت و اقتدار قرار داده و ادامه این مسیر نیازمند وحدت، همدلی و انسجام مردم و مسئولان است تا از این طریق اهداف نظام به ثمر نشسته و مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه ایران طعم این توفیقات را بچشند.

 

 

  • نویسنده : نرگس حیدری