مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت:گلخانه‌های این استان سالانه با صادرات بیش از ۶۰ هزار تن محصول ۳۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارند.

به گزارش آماج خبر، سمیه فرح بخش روز شنبه افزود: در زمان حاضر ۴۳۳ هکتار گلخانه با ۹۰ هزار تن تولید انواع محصولات گلخانه ای و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون قطعه نشاء برای سه هزار و ۴۳۰ نفر در این استان اشتغال ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: بیشتر محصول تولیدی گلخانه های استان بوشهر با ۷۵هزار تن مربوط به گوجه فرنگی و مابقی خیار، فلفل دلمه، میوه گرمسیری پاپایا و خربزه است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۷۰ درصد محصول تولیدی گلخانه ها در استان بوشهر به کشورهای امارات متحده عربی، قطر، روسیه، ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان صادر می شود و سالانه به صورت میانگین ۳۰ میلیون دلار ارز آوری برای کشور دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: یکی از محدودیت‌های گلخانه ها کیفیت نامطلوب آب چاه‌های زیرزمینی است که با لحاظ کردن یک سری شرایط زیست محیطی این مشکل با همکاری شرکت سهامی آب منطقه ای و اداره کل محیط زیست استان بوشهر با تاسیس آب شیرین کن برطرف شده است.

فرح بخش با اشاره به بازدید مدیرکل بازرسی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برخی گلخانه های شهرستان دشتی اضافه کرد: در این بازدید مسائل و مشکلات گلخانه های استان بررسی و قرار شد موارد مطرح شده در چارچوب قوانین موجود در این استان و مبادی قانونی خارج از استان پیگیری شود.

وی یادآورشد: با توجه به شرایط اقلیمی امروز ایجاد و توسعه گلخانه‌ها با رویکرد افزایش بهره وری آب، تولید محصول در شرایط کنترل شده، تولید محصولات صادراتی، کمک به مثبت شدن تراز تجاری کشور، ایجاد اشتغال و پایداری در تولید جزو اولویت‌های نخست وزارت جهاد کشاورزی است.

 

  • نویسنده : سپیده قائدی