مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: این استان و گرگان بعنوان پایلوت تشکیل میزهای تخصصی گردشگری در کشور انتخاب شدند.

به‌ گزارش آماج خبر به نقل از روابط‌ عمومی این اداره، احمد آخوندی در جلسه هم‌اندیشی کمیته‌های تخصصی گردشگری استان افزود: این انتخاب از سوی دفتر توسعه گردشگری داخلی کشور انجام شده است.

وی دلیل این انتخاب را نتیجه و اقدامات انجام شده قابل توجه بخش های مختلف گردشگری استان بیان کرد.

آخوندی با تأکید بر ضرورت ادامه فعالیت‌ها باهدف تنوع‌بخشی و توسعه گردشگری داخلی در استان، خواستار ارائه پیشنهادات در این زمینه شد.

وی به برگزاری رویدادهای مرتبط با ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر اشاره و افزود: این رویدادها با همکاری کمیته تخصصی گردشگری خوراک انجام می شود.

وی همچنین از برگزاری جشنواره هشته یزد و نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری خبر داد.

تشکیل میزهای تخصصی گردشگری باهدف ساماندهی فعالیت‌ها ذیل فدراسیون‌های کشوری و با عضویت کمیته‌های تخصصی گردشگری از جمله طرح‌های دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی است که به‌طور آزمایشی در استان‌های یزد و گلستان می شود که نتیجه آن قابل‌تعمیم در سطح کشور خواهد بود.

دستگاه‌های مرتبط، خبرگان و فعالان گردشگری بر اساس دستورالعمل مربوطه به عضویت میزهای تخصصی درخواهند آمد و مسوولان میزهای ۱۵ گانه گردشگری در سطح کشور عضو فدراسیون‌های تخصصی می شوند.

اکنون ۲۲ کمیته تخصصی گردشگری در استان یزد شکل‌گرفته که به فراخور نسبت به عضویت و شکل‌گیری میزهای تخصصی کمک می‌کنند.

  • نویسنده : مبینا اکبری