مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: ۱۲۴ هزار و ۴۲۶ مسافر تبعه ایرانی و خارجی از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه از طریق مرز بین‌المللی ‌مهران (ورود و خروج) تردد کرده‌اند.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، نورالله دلخواه اظهار داشت: در این‌ مدت (فروردین و اردیبهشت ماه) ۵۷ هزار و ۶۶۲ نفر اتباع ایرانی و ۳۱ هزار و ۴۷۲ نفر تبعه خارجی از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۶۱ هزار و ۸۷ نفر ایرانی و ۲۹ هزار و ۲۰۵ نفر از اتباع خارجی از طریق مرز بین المللی مهران از کشور خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: این افراد کسانی بوده اند که علاوه بر روادید، موافقتنامه رسمی از طرف عراق و برگه تزریق واکسن داشته اند.

دلخواه اضافه کرد: همچنین در این ایام و بر اساس نظام مراقبت افرادیکه از طریق مرز مهران وارد کشور شدند، غربالگری و از آن دسته افرادیکه مشکوک به بیماری بودند، نمونه گیری به عمل آمد.

به گزارش آماج خبر، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

بنا به گفته مسوولان در ایام اربعین امسال پیش بینی می شود پنج میلیون زائر از مرز مهران به عتبات عالیات مشرف شوند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.

  • نویسنده : زهرا شهبازی