مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از صادرات بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ تن انواع آبزیان از این استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: این محموله‌ها به امارات متحده عربی، چین، قطر، روسیه ، ترکیه ،تایلند، مالزی و سریلانکا صادر شده است.

به گزارش آماج خبر، مرتضی بحرانی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های این استان تولید و پرورش آبزیان است اظهار داشت: در این راستا استان بوشهر به‌عنوان قطب پرورش میگو در کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به روند پرورش میگو در نقاط مختلف ساحلی خاطر نشان کرد: در ماه گذشته با نظارت بر برداشت میگو پرورشی گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای برای یک‌هزار و ۶۵۵ تن از مزارع پرورش میگو صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر به صادرات آبزیان پرداخت و بیان کرد: در ماه گذشته با نمونه‌برداری و آزمایش‌های لازم و صدور گواهی، زمینه صادرات محموله‌های آبزیان از استان بوشهر به کشورهای مختلف فراهم شد.

بحرانی از صادرات بیش از یک‌هزار و ۵۲۷ تن انواع آبزیان از این استان به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: این محموله‌ها به  امارات متحده عربی، چین، قطر، روسیه ، ترکیه ،تایلند، مالزی و سریلانکا صادر شده است.

وی واکسیناسیون دام بومی و صنعتی علیه بیماری‌ها را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در مرداد ماه امسال بیش از ۱۰۹ هزار راس دام علیه بیماری‌های غیر استراتژیک و بیش از  ۲۷ هزار راس دام علیه بیماری استراتژیک واکسینه شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره به نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان تصریح کرد: کشتار بیش از  ۸۲۰ هزار قطعه طیور صنعتی و یک‌هزار و ۷۰۰ راس دام سبک و سنگین مورد نظارت قرار گرفت.

بحرانی، عملیات نظارت بهداشتی و بازدید اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی با ۱۳ هزار مورد را از دیگر فعالیت مردادماه امسال دانست.

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی