رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: تعهد سرمایه‌گذاری امسال استان برای تکمیل ۴۹ طرح‌ صنعتی در قالب راه‌اندازی واحدهای صنعتی و توسعه واحدهای موجود ۱۸ هزار میلیارد ریال و تاکنون بیش از میزان تعهد در این بخش سرمایه‌گذاری شده‌است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، اکبر ابدالی رئیس سازمان صمت قم گفت: در رابطه با تکمیل طرح های صنعتی قم این روند رو به رشد تا پایان‌سال جاری برای افزایش ظرفیت‌های صنعتی استان ادامه می‌یابد.

 

وی افزود: با این حجم سرمایه‌گذاری در بخش تکمیل طرح‌های صنعتی استان قم برای سه‌هزار و ۷۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و این موضوع نشان از اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه فعالیت‌های تولیدی دارد که می‌تواند اشتغالزایی مناسبی به دنبال داشته باشد.

 

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت قم به دنبال عمق‌بخشی به فعالیت‌های تولیدی در استان است و در کنار توسعه کمی واحدهای صنعتی، انجام اقدام‌های لازم برای استفاده هرچه بیشتر از صنایع پاک، پیشرفته، کم‌آب‌بر و دانش‌بنیان در این بخش در دستور کار است.

 

ابدالی با اشاره به موقعیت مناسب شهرک‌های صنعتی قم برای استقبال از سرمایه‌گذاران، گفت: در همین رابطه بر اساس اسناد بالادستی از هرگونه سرمایه‌گذاری جدید برای ایجاد واحدهای صنعتی پیشرفته که سازگاری لازم با محیط زیست استان را داشته باشد، حمایت می‌کنیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که پایش وضعیت صنعت استان از طریق حضور کارشناسان در محل استقرار واحدهای صنعتی و طبق برنامه‌ای مستمر انجام می‌شود، تاکید کرد: مسائل مورد نظر صنعتگران در قم به صورت تخصصی در جلسه‌های میدانی و ستادی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مورد توجه مسئولان قرار می‌گیرد و راهکارهای لازم برای رفع آن ارائه می‌شود.

 

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

  • نویسنده : زهره آقاجانی