مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از توسعه ذخیره‌سازی بچه میگو در سایت‌های ۱۰ گانه استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵ هزار تن انواع آبزیان استان بوشهر به ۱۸ کشور اروپایی و آسیایی صادر شده است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر، مرتضی بحرانی از تشدید نظارت و بازرسی از فرآورده‌های پروتئینی و دامی خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۸ هزار ۵۵۰ بازرسی انجام شده که ۱۶ هزار تن مواد غیربهداشتی کشف و تاکنون با حکم قضایی ۵ هزار و ۱۸۷ کیلوگرم آن معدوم شده است.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر بیان کرد: سال گذشته ۲۲ میلیون قطعه جوجه در مرغداری‌ها پرورش داده شد که در این راستا ۶۵ میلیون واکسن به آنها تزریق شده است.

مدیرکل دامپزشکی بوشهر با اشاره به اینکه پرورش آبزیان یکی از ظرفیت‌های استان است تصریح کرد: در این راستا سال گذشته ۲۵ هزار تن انواع فرآورده آبزیان شامل ماهی و میگو پرورشی صادر شده است.

بحرانی از صادرات این آبزیان به ۱۸ کشور عضو اتحادیه اروپا و کشورهای آسیایی خبر داد و بیان کرد: ۱۹ هزار تن میگو پرورشی و شش هزار تن ماهی سال قبل به ۱۸ کشور از استان بوشهر صادر شده است.

 

وی از ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر پرورشی استان خبر داد و افزود: ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر ساحلی سایت ۱۰ گانه استان تا خردادماه ادامه دارد و تاکنون هیچ ویروس و یا بیماری گزارش نشده است.

 

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی