فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری ۲۶ هنجارشکن مراسم سنتی چهارشنبه پایان سال در کرمانشاه که به بهانه شادی به ایجاد مزاحمت برای شهروندان پرداخته بودند خبر داد.

به گزارش آماج خبر به نقل از تسنیم، سردار علی‌اکبر جاویدان شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علاوه بر دستگیری و بازداشت این افراد، ۷۳ دستگاه خودرو متخلف نیز در ارتباط با بحث چهارشنبه پایان سال توقیف و روانه پارکینگ شد.

وی عنوان کرد: در روزهای اخیر و با تلاش‌های صورت گرفته بالغ بر یک میلیون عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک نیز کشف و جمع‌آوری شد.

جاویدان کشف ۸۰ کیلوگرم مواد پیش ساز برای ساخت مواد محترقه و منفجره را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و گفت: بازرسی‌ها برای کشف مواد محترقه غیرمجاز همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه پلیس را شادی شریک مردم دانست و افزود: برخورد با این افراد و توقیف خودروهای یاد شده همگی در راستای برقراری امنیت مردم و انضباط اجتماعی بوده است که عده‌ای هنجار شکن قصد داشتند به بهانه شادی به ایجاد مزاحمت بپردازند.

حوادث چهارشنبه آخر سال؛ فعلا ۱۳ فوتی و ۸۱۴ مصدوم/ ۶۳ نفر قطع عضو شدند
وی از همراهی خوب اکثر شهروندان با پلیس و عمل به توصیه های ارائه شده قدردانی کرد و گفت: با این حال تا ساعت ۲۰ شب گذشته و برابر اخبار رسیده ۲۸ نفر در سطح استان و در حوادث چهارشنبه پایان سال مصدوم شده‌اند.

جاویدان با بیان اینکه بیشترین آمار مصدومان مربوط به شهر کرمانشاه با ۲۵ نفر بوده است گفت: حدود ۱۴ نفر از کل مصدومان بستری شده‌اند و بقیه به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

قباد محمدی در کرمانشاه اظهار داشت: تعداد مصدومان در چهارشنبه آخر سال کرمانشاه تاکنون به ۶۹ نفر رسیده که سه نفر در محل درمان شدند و ۳۱ نفر بستری هستند.

وی با بیان اینکه فوتی و قطع عضو در استان گزارش نشده است عنوان کرد: موارد آسیب به چشم ۲۳ نفر و سوختگی ۴۹ نفر گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: ۵۵ نفر مصدومان مربوط به کرمانشاه، یک نفر پاوه، یک نفرجوانرود، سه نفر سرپل‌ذهاب، یک نفر روانسر، یک نفر صحنه، سه نفر کنگاور، دو نفر اسلام‌آباد غرب و دو نفر مربوط به هرسین

  • نویسنده : ماهک شریفی