مدیرکل گمرک بوشهر از افزایش صادرات کالا به کشور قطر خبر داد و گفت: در ۴ماهه نخست امسال افزون بر ۱۸۹هزار تن کالا به‌ارزش حدود ۲۷میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور قطر صادر شده است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ علی سلیمانی از تسریع روند اجرایی نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری کامیونی در گمرک دیر خبر داد و اظهار داشت: نصب و راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری این گمرک قطعاً تأثیر بسزایی در روان‌سازی فرایند صادرات و تسهیل تجارت در بر خواهد داشت.
وی بیان کرد: با تجهیز گمرک دیر به ایکس‌ری ضمن اسکن کامیون‌های حمل کالا‌های صادراتی در محل گمرک دیر قطعاًً مشکلات موجود در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر برطرف می‌شود.
مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه بیشترین صادرات به قطر از بندر دیر انجام می‌شود تصریح کرد: بندر دیر به‌واسطه موقعیت مکانی بین بنادر ایرانی حوزه خلیج فارس از کمترین فاصله با بندر الرویس کشور قطر برخوردار است که این موضوع منجر به افزایش صادرات از این گمرک به کشور قطر شده است.
سلیمانی از افزایش صادرات به قطر از استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۴ماهه نخست امسال افزون بر ۱۸۹ هزار تن کالا به‌ارزش حدود ۲۷ میلیون دلار کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور قطر صادر شده است.

وی با اعلام اینکه بیش از ۷۰ درصد این صادرات از بندر دیر انجام شده است، افزود: عمده کالاهای صادراتی به کشور قطر عمدتاً شامل گروه‌های کالایی کشاورزی و صنایع غذایی، معدن و صنایع معدنی و صنعت بوده است.
مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: جام جهانی فوتبال قطر فرصت مهمی برای توسعه صادرات از استان بوشهر به این کشور فراهم آورده است.

  • نویسنده : محمدرضا کاشفی