معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در سال زراعی پیش‌رو، ۲۹ هزار هکتار گندم و جو با استفاده از بهترین نوع ارقام موجود در زمین‌های کشاورزی مناطق مختلف استان کشت می‌شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، محمد علی سلامی طی سخنانی اظهار کرد: در همین رابطه ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان برای کشت جو و همچنین ۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به کشت گندم آبی و دیم اختصاص خواهد یافت،‌ همچنین سه هزار هکتار کلزا نیز در قم کشت می‌شود.

وی افزود: بر اساس عملکرد سال‌های گذشته می‌توان پیش بینی‌ کرد امسال نیز در هر هکتار به طور میانگین تا پنج تُن گندم و جو برداشت شود که این میزان برای استان قم که با تنش‌های محیطی از جمله مساله کمبود منابع آبی روبه مواجه می‌باشد،‌ رقم قابل توجهی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این که کشاورزان قمی از مهارت بالایی برخوردار هستند، ادامه داد: کشاورزان استان در کشت خود از بذرهای اصلاح شده استفاده می‌کنند که این مساله عاملی برای کیفیت بالای محصولات زراعی تولید شده در قم است.

سلامی گفت: در استان قم هماهنگی‌ها و اقدام‌های لازم برای آغاز سال‌زراعی از مدت‌ها قبل آغاز شده‌است و امیدواریم امسال شاهد افزایش تولید محصول و کیفیت بالای آن باشیم و کشاورزان قمی درآمد خوبی کسب کنند.

بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم فعال هستند، همچنین میزان متوسط تولید بخش کشاورزی این استان در سال ۸۵۰ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی، شیلات و گلخانه‌ای است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

  • نویسنده : فاطمه سعادتمند