مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی استان بوشهر به شیوه غیرحضوری با شرکت ۲ هزار دانش‌آموز برگزار شد.

به گزارش آماج خبر، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر در  حاشیه این مسابقات گفت‌: مسابقات قرآن، عترت و نماز در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان/منطقه، استانی و ملی برگزار می‌شود.

حامد جمالی افزود: این مسابقات در دوره ابتدایی تا مرحله شهرستان/منطقه، در دوره تحصیلی متوسطه اول تا مرحله استانی و در دوره تحصیلی متوسطه دوم تا سطح ملی و بین المللی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: مسابقات بین المللی  در رشته قرائت و حفظ قرآن کریم هر چهار یا پنج سال برگزار می‌شود که آخرین دوره این مسابقات در سال تحصیلی گذشته بوده است.

جمالی ادامه داد: ۱۶ هزار دانش‌آموز بوشهری از همه دوره‌های تحصیلی در مرحله آموزشگاهی مسابقات شرکت کرده بودند که حدود ۲ هزار نفر از آن‌ها در مرحله استانی با هم رقابت کردند.

وی با بیان اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز در دو بخش کلی پژوهشی و آوایی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ ویژه و عمومی  قرآن و تفسیر قرآن کریم در حوزه قرآن، نهج ابلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی در حوزع عترت و، اذان، احکام و انشای نماز، رشته‌های این دوره مسابقات هستند.

جمالی با بیان اینکه نفرات اول هر رشته به  مرحله کشوری راه می‌یابند، اظهار کرد: پس از داوری آثار، نتایج مرحله استانی حداکثر تا پایان ماه رمضان منتشر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود “بازگشت مدارس و دانش‌آموزان به آموزش حضوری”، اما این مسابقات به روش غیرحضوری برگزار شده است، گفت: به دلیل  به شرایط کرونایی در ماه‌های گذشته و برقراری آموزش‌های غیرحضوری، آثار دانش‌آموزان نیز به شیوه غیرحضوری جمع‌آوری شده بود به همین خاطر امکان برگزاری مسابقات حضوری فراهم نبود.

جمالی در پایان گفت: امیدواریم در سال تحصیلی آینده شرایطی فراهم شود تا بعد از ۳ سال شاهد برگزاری مسابقات به شیوه حضوری باشیم.

 

 

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی