استاندار ایلام گفت: برای اربعین سال آینده، ۲ پارکینگ جدید در مرز مهران احداث می شود.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر، حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست ستاد اربعین استان، افزود: برای رسیدگی و پیگیری امورات مربوط به اربعین سال آینده زمان مناسبی پیش رو است که باید از هم اکنون برنامه ریزی لازم بعمل آید تا در موعد مقرر به نتیجه برسند.

وی خواستار توجه جدی مدیران به پروژه‌های حوزه اربعین شد و تأکید کرد: با توجه به زمان باقیمانده تا اربعین سال آینده، لذا هیچ گونه نارسایی در موضوع اربعین را از مدیران نمی‌پذیریم و مدیر مربوطه باید پاسخگو باشد، در این راستا هیچ گونه قصوری پذیرفتنی نیست و مدیران باید متناسب با حوزه کاری خود در موضوع اربعین پیگیر باشند.

استاندار ایلام ادامه داد: در حوزه برق و آب و آنتن دهی و بهداشت و اورژانس و همه حوزه‌ها ورود کنند.

بهرام نیا اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های ذی مدخل در حوزه زیربنایی و زیرساخت‌ها، باید کلیه موارد اربعین امسال را احصا و با مشخص کردن تأمین اعتبار برنامه‌های این حوزه را به مسئول مستقیم پروژه‌های زیرساخت اربعین ارایه کنند.

استاندار ایلام در ادامه خواستار تدوین و تهیه شناسنامه اربعین استان شد و گفت: ضروری است در قالب این نقشه نیازمندی‌های استان در حوزه اربعین برای سال آینده تنظیم و ارائه شود.

وی با تأکید بر احداث و تکمیل سایبان‌ها خواستار تعیین تکلیف نهایی پایانه برکت ظرف یک هفته آینده شد و بیان کرد: با واگذاری این پایانه به اداره کل راهداری برای سال آینده شاهد کمبود زیرساخت در این بخش نخواهیم بود.

زائران با کمترین مشکلات و خلا های  زیر ساختی مواجه نشوند

استاندار ایلام گفت: یکی از ضروریات اربعین تکمیل و نهایی کردن پروژه‌های راهسازی است که باید با جدیت دنبال شود و البته پل صلواتی باید سریعاً به جاده اصلی متصل شود.

وی با اشاره به ظرفیت ارزنده نهادها در ایام اربعین امسال گفت: آستان قدس رضوی یک ظرفیت بالقوه است که باید پروژه‌های مرتبط با اربعین را هر چه سریع‌تر نهایی کنند.

بهرام نیا از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام خواست تا نسبت به ساماندهی پایانه مسافربری پایانه مرزی اقدامات فوری را عملیاتی کنند و تأکید کرد: مسافر فروشی و سیم کارت فروشی باید در پایانه مرزی مهران جمع شود.

وی با اشاره به آمار ورود ۱۶۰ هزار خودرو شخصی به مهران در اربعین امسال گفت: در واقع این حجم ورودی خودروهای شخصی به مرز مهران کمک خوبی به حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی بود، لذا نیاز به ایجاد دو پارکینگ دیگر برای اربعین سال آینده باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: با توجه به شرایط مناسبی که امسال برای تردد آسان راحت و ارزان زائران فراهم شد، پیش بینی می‌شود آمار تردد در اربعین سال آینده افزایش یابد و به همین منظور از هم اکنون باید برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای برپایی یک اربعین باشکوه اندیشیده شود.

وی یکی از مشکلات اربعین سال آینده با توجه به تداخل اربعین با فصل گرما را کارخانه یخ و سردخانه عنوان کرد و گفت: مکان مورد نظر باید در نزدیکترین نقطه به پایانه مرزی برای کارخانه یخ و سردخانه جانمایی شود.

وی در ادامه با تقدیر از خدمات و تلاش‌های انجام شده در اربعین امسال گفت: باید برای اربعین پیش رو به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد تا زائران با کمترین مشکلات و خلاهای زیرساختی مواجه نشوند.

گفتنی است در این جلسه مصوب شد تمامی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با پیگیری از وزارتخانه‌های مرتبط با خود، نسبت به احداث ساخت زائرسرا در مهران اقدام کنند.

همچنین در این نشست مسعود کرمی بعنوان مسوول مستقیم هماهنگی پروژه‌های زیرساختی حوزه اربعین معرفی شد.

  • نویسنده : زهرا شهبازی