سرپرست جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: ۳۵تیم هلال احمر طی اربعین حسینی در ایلام خدمات رسانی می کنند.

به گزارش آماج خبر به نقل از مهر، غلامرضا علی محمدی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح امداد و نجات ویژه اربعین حسینی ۳۵ تیم عملیاتی امداد و نجات به صورت شبانه روزی در پایگاه‌های ثابت و موقت و قرارگاه مرزی مهران برای امدادرسانی و پوشش حوادث احتمالی در استان خدمات رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: قرارگاه مرزی جمعیت هلال احمر استان ایلام جهت پشتیبانی تیم‌های عملیاتی و تسریع در امداد رسانی به زائران اربعین در پایانه مرزی مهران ایجاد می‌شود.

علی محمدی بیان کرد: ۲۷ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شامل ۱۳ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه موقت در مسیر تردد زائران به منظور ارائه خدمات امدادی به زائران در استان مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: در ایام اربعین حسینی ۳۴۲ نفر از پرسنل و امدادگران و نجاتگران در قالب ۳۵ تیم عملیاتی در پایگاه‌های امدادی و قرارگاه مرزی با بکارگیری ۳۸ دستگاه آمبولانس ،۱۴ دستگاه خودرو ست نجات، ۳ تیم واکنش سریع، ۵ تیم موتوری، ۲ دستگاه خودروی ارتباطات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۲۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین جهت پشتیبانی و ۳ تیم عملیاتی توانای خواهران در مرز مهران به صورت شبانه روزی به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

علی محمدی تصریح کرد: ۲ فروند بالگرد امدادی این جمعیت با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی به مجروحان احتمالی حوادث در ایام اربعین حسینی در استان مستقر می‌شوند و در صورت نیاز و ضرورت اقدام به امداد رسانی می‌کند.

  • نویسنده : زهرا شهبازی