مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از تخصیص بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای حمایت و توسعه شرکت‌های تعاونی در استان خبر داد و گفت: این تسهیلات بانکی کم بهره از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه مصوبه شده است.

به گزارش آماج خبر، مصدق کشاورزی با تبریک هفته تعاون، ظرفیت‌های اشتغال‌زایی استان بوشهر را برشمرد و اظهار داشت: اقتصاد استان بوشهر به سبب ساحلی بودن آن بر پایه دریا محور است که در این راستا طرح‌های مهم آبزی پروری تدوین و اجرایی شده است.
وی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را پرورش میگو دانست و بیان کرد: با برنامه‌ریزی واگذاری اراضی ساحلی در اجرا طرح‌های پرورش میگو به ساحل‌نشینان در قالب شرکت‌های تعاونی آغاز شده و با حضور استاندار بوشهر در هفته دولت ۵۳ شرکت تعاونی فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر راه‌اندازی ۵۳ شرکت تعاونی پرورش میگو در شمال استان را نشانگر عزم جدی مسئولین و دست‌اندرکاران در دولت سیزدهم در حمایت و توسعه بخش تعاون دانست و بیان کرد: با هدف‌گذاری انجام شده تعداد این شرکت تعاونی‌ها تا پایان امسال به ۱۵۰ شرکت افزایش می‌یابد.
کشاورزی تعداد اعضا شرکت‌های تعاونی پرورش میگو را ۷ تا ۹ نفر دانست و افزود: امسال افزون بر ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه کارآفرینی در بخش‌های مختلف خصوصاً بخش تعاون در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: امسال بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های کارآفرینی، سرمایه‌گذاری ، حمایت و توسعه شرکت‌های تعاونی در استان از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ قانون بودجه مصوبه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تصریح کرد: در این راستا ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ و یک‌هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه برای طرح‌های یاد شده مصوب شده است.

کشاورزی توسعه شرکت تعاونی پرورش میگو در استان را سبب افزایش تولید این محصول دانست و خاطر نشان کرد: با تاسیس شرکت تعاونی پرورش میگو، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تن بر تولید این محصول در استان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های اشتغال‌زایی استان بوشهر، گفت: در صورت جذب این تسهیلات، میزان آن تا ۳ برابر قابل افزایش است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در حوزه مشاغل خانگی و ایجاد زنجیره فروش در استان، ۲۳۰ واحد تجاری به مدت ۳ سال در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و با همکاری شهرداری در آینده نزدیک نمایشگاه دائمی ارائه محصولات شرکت‌های تعاونی اختصاص خواهد یافت.

  • نویسنده : محمدرضا کاشفی