مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: ۳۶ نفر از زندانیان بدهکار مالی در بروجرد چشم‌انتظار کمک خیران برای آزادی از بند زندان هستند.

عبدالمجید کشوری ظهر امروز در جشن گل‌ریزان ویژه آزادی زندانیان بدهکار مالی با اشاره به آیات و روایات متعدد مربوط به انفاق و انجام کارهای خیر، اظهار داشت: خیران نیک‌اندیش با کمک‌های بی‌دریغ و علی‌رغم مشکلات سخت و عدیده آزادی نزدیک به ۱۶۸۰ نفر زندانی بدهکار مالی را طی این دوره مدیریت فراهم کردند.

وی با اشاره به خدمات انجام‌شده در حیطه اصلاح و تربیت زندانیان و امورات زندانبانی، افزود: ما در تجربیات زندانبانی خود بعینه مشاهده کردیم که هر جا در کنار و همراه مردم و جامعه هدف باشیم، آنان با تمام وجود پای‌کار نظام اسلامی خواهند ماند.

مدیرکل زندان‌های لرستان عنوان کرد: آزادی یک فرد از زندان، می‌تواند موجب نجات یک خانوار از گرداب سختی‌ها در تلاطم زندگی بشود و نجات یک یا چند خانوار، یک جامعه را از هجوم حوادث نجات می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت کار خیران و چشم‌انتظاری زندانیان بدهکاربیان کرد: ۳۶ نفر از زندانیان بدهکار مالی در بروجرد چشم‌انتظار کمک خیرین برای آزادی از بند زندان هستند.

حجت‌الاسلام‌ سید علی حسینی امام‌جمعه بروجرد نیز در این مراسم انفاق را عملی خداجویانه دانست و اظهار داشت: انفاق خیران ابتدا به‌دست خداوند متعال و سپس به‌دست نیازمندان می‌رسد.

وی با اشاره به اثرات معنوی انقاق افزود: انفاق‌ها ابتدا در نزد پروردگار حاضر می‌شود و همچنین سفارش شده است که انسان باید از بهترین چیزهایی که دوست دارد انفاق کند.

مسلم مرادی سرابی فرماندار بروجرد نیز انفاق اموال را یکی از سه امتحان الهی برشمرد و افزود: جشن گل‌ریزان علاوه بر رهایی زندانیان از بند زندان، جشن رهایی خیرین از بند نفس و هواهای نفسانی است که این نشئت‌گرفته از برکات جمهوری اسلامی است.

کرمی عالم رئیس دادگستری بروجرد نیز در این مراسم با بیان اینکه دستگاه قضایی مصمم است زمینه آزادی مددجویان بدهکار مالی را با برگزاری مراسم گل‌ریزان فراهم آورد، عنوان کرد: انفاق در راه خدا به‌مثابه جهاد و مصداق آیه شریفه «جاهدوا بأموالهم» است.

وی بیان کرد: سازمان زندان‌ها در تحقق بخشیدن به فرمایش امام خمینی (ره) که فرمود زندان‌ها را به دانشگاه تبدیل کنید، موفق بوده است و مسائل فرهنگی و اصلاحی و تربیتی جایگاه ویژه‌ای در باز سازگاری اجتماعی زندانیان دارد.

مبلغ یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط خیران به ستاد دیه اهدا شد که موجبات آزادی ۱۰ زندانی بدهکار مالی را فراهم می‌کند.

  • منبع خبر : تسنیم