مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سه هزار پایوت ( واحد شمارش) ماده ژنتیکی مورد نیاز اصلاح نژاد دام‌های سنگین در این استان تامین شده است.

به گزارش آماج خبر، حمید رضا جهانبخش اعلام کرد: این شمار ماده ژنتیکی به صورت رایگان با هدف کمک به پرورش دهندگان گاو شیری و در راستای بهبود ترکیب نژادی این دام و کاهش هزینه تلقیح مصنوعی آن تامین شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی استان بوشهر و رغبت بیشتر دامداران به پرواربندی گوساله و ضریب تبدیل مناسب نژاد ۲ منظوره استقبال بهره‌برداران به نگهداری این نژاد افزایش یافته است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همچنین امسال در راستای حمایت از دامداران ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به دامداری‌های این استان پرداخت شده است.

جهانبخش یادآور شد: از این میزان ۴۵ میلیارد تومان در قالب دامدار کارت و ۳۵ میلیارد تومان نیز از محل بند ب تبصره ۱۸ به عنوان سرمایه درگردش به دامداران پرداخت شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۴۰ هزار راس دام سنگین گاو و گوساله در ۲۲۰ واحد صنعتی و سه هزار واحد سنتی در استان بوشهر وجود دارد که از این میزان ۴۰ هزار تن شیر و هشت هزار تن گوشت قرمز تولید می شود.

  • نویسنده : فاطیما عباسی