مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کانال دسترسی بندر گناوه با خارج سازی ۴۲ شناور غرق شده برای تردد ایمن شناور‌ها ایمن سازی شد.

به گزارش آماج خبر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: براساس تفاهمنامه با شرکت مروارید سفید بوشهر برای خروج ۳۷ شناور غرق شده در کانال دسترسی بندر گناوه، برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت و در اجرا پنج شناور نیز فراتر از تعهد ایجاد شده از کانال دسترسی بندر گناوه خارج‌سازی شد.

وی با اشاره به اعتبار ۱۲ میلیارد ریالی خارج سازی شناور‌های غرق شده از کانال دسترسی بندر گناوه، افزود: با این عملیات تمامی شناور‌های مغروق و مانع برای تردد ایمن شناور‌ها خارج سازی شده و اندک شناور‌های باقیمانده نیز پس از تعیین وضعیت مالکیت آن‌ها از کانال خارج‌سازی می‌شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ادامه طرح ایمن سازی کانال دسترسی بنادر استان بوشهر، شناور‌های غرق شده در مسیر تردد شناور‌ها درکانال بنادر خارگ و دیر از دریا خارج‌سازی خواهند شد.

به گفته وی، شناور‌های مغروق در کانال دسترسی بندر خارگ دو شناور فلزی هستند که پس از برگزاری مناقصه نسبت‌به آغاز عملیات خارج سازی آن‌ها اقدام خواهد شد.

  • نویسنده : حدیث ظریفدوست