معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: براساس ابلاغ دولت زمینه اشتغال ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر در استان باید در سال جاری فراهم شود که با تاکید استاندار این سهمیه به ۳۴هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر، علی باستین در نشست شوری اداری استان گفت: سهم هر دستگاه اجرایی در زمینه ایجاد فرصت شغلی و سهم هر شهرستان از سهمیه اشتغال پیش بینی شده برای این استان مشخص شده است.

وی بیان کرد: تعیین جایگاه کنونی و ترسیم جایگاه هدف با توجه به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و به کارگیری توان موجود و جهت دهی تسهیلات و منابع از عمده‌ترین سیاست‌گذاری‌های حوزه اقتصادی استان است بدون شک این برنامه وسیع برای ارزیابی و سنجش میزان توفیق و عملکرد ادارات و بانک‌ها مسیر را هموارتر می‌کند.

باستین اظهار داشت: تکمیل زنجیره‌های تولید و صنایع تبدیلی و تکمیلی و تلاش برای فعال سازی واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه صنعتی استان از دیگر برنامه‌های توسعه استان است و تلاش می‌شود حجم تولید نسبت به سال قبل افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: پرداخت ۶۴ میلیارد تومانی تسهیلات مشاغل خانگی در استان در سال گذشته و ابلاغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مشاغل خانگی به بانک‌ها در سال جاری، پرداخت ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید، ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ تاکنون، تشکیل ۳۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با ۵۵۴ مصوبه و اجرای ۴۰۰ مصوبه آن در زمینه ۵۰۵ طرح ا زجمله گام‌های برداشته شده این استان در راستای رونق اقتصادی و اشتغال است.

باستین، پیگیری واردات کالا‌های اساسی و ضروری از طریق شناور‌های سنتی با هدف کاهش اثر گذاری تحریم‌ها بر بازار داخلی و کمک به اجرای مردمی سازی یارانه‌ها را از جمله دیگر اقدام‌های مهم معاونت امور اقتصادی عنوان کرد و افزود: براین اساس با دستور استاندار لنج‌ها در سفر‌های جدید مکلف شدند ۵۰ درصد از بار خود را به مواد غذایی و کالا‌های اساسی اختصاص دهند.

  • نویسنده : حدیث ظریفدوست