مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار گفت: ثبت ملی و احیای ۴ اثر تاریخی آرامستان شرقی، حمام و آب انبار هرستانه و دستکندهای روستای ارجنک در دستور کار میراث فرهنگی شهرستان خوانسار قرار گرفت.

به گزارش آماج‌خبر به نقل از ایسنا، مصطفی قانونی اظهار کرد: بقعه امامزادگان ۱۷ تن با مشارکت اداره اوقاف و نظارت میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان در حال مرمت است. به دلیل افزایش رطوبت و استفاده از مصالح نامتجانس با اثر پوسته‌های بیرونی تزئینات این بنای تاریخی دچار سستی و آسیب شده است که پس از تراشیدن اندودهای موجود و رفع نواقص، با مشورت کارشناسان استان و شهرستان این بنای تاریخی با ارزش و معنوی مرمت می‌شود.

 

وی گفت: آثار تاریخی شهرستان خوانسار زیاد است و ثبت و احیای این آثار در اولویت قرار دارد. به همین منظور از ابتدای سال جاری ثبت ملی و احیای ۴ اثر تاریخی آرامستان شرقی، حمام و آب انبار هرستانه و دستکندهای روستای ارجنک در دستور کار میراث فرهنگی شهرستان خوانسار قرار گرفت.

 

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار، ادامه داد: فرآیند تهیه پرونده ثبت ۴ اثر مذکور به پایان رسید و برای طرح در شورای ثبت به اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ارسال شد. تلاش‌ها برای ثبت ملی این ۴ اثر با هدف جلوگیری از تخریب بیشتر و حفظ و مرمت آنها انجام شده است.

 

  • نویسنده : سارا جباری