فرماندار فریدونشهر گفت: در یک سال گذشته و با فعالیت دولت سیزدهم ۵۰ طرح عمرانی با اعتبار یکهزار و ۷۵۰ میلیارد ریال در ۴۴ روستای غیر مصوب این شهرستان اجرا شد.

به گزارش آماج خبر به نقل از ایرنا، روابط عمومی فرمانداری فریدونشهر روز سه شنبه به نقل از محمدجواد صفا اضافه کرد: این طرح ها در زمینه های مختلف مانند بهسازی معابر و ساخت مخازن آب آشامیدنی است.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان بالاترین آمار روستاهای غیر مصوب با ۴۴ روستا را در سطح استان اصفهان دارد که مدیریت مستقیم این روستاها با فرمانداری است.

روستای غیر مصوب شامل روستاهای زیر ۲۰ خانوار است که از طریق منابع ارزش افزوده و توسط فرمانداری اداره می شود.

فرماندار فریدونشهر، برقراری بیمه همگانی برای ۲۵ هزار نفر ، مدیریت بازار و بازرسی مداوم از صنوف در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها، نهایی کردن طرح نهضت ملی مسکن و تخصیص زمین برای ۲۴۰ واحد و پیگیری برای اختصاص ۱۲ هکتار از طریق راه و شهرسازی برای سایر متقاضیان ‌را از جمله اقدامات انجام شده در یک سال اخیر در این شهرستان دانست.

صفا، خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی روستایی در ۲ منطقه پیشکوه و برف انبار با اعتباری بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان ، برق رسانی به روستای هیران تنها روستای فاقد برق و جذب بودجه برای جاده پشتکوه در میلگان و وزوه به گوکان نیز در حال اجراست.

فرماندار فریدونشهر گفت: مشکلات ادارای ۲ واحد تولیدی پرورش قارچ و آب معدنی رفع شد که با راه اندازی آنها برای ۷۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی، پیگیری و رفع معضلات مسکن مهر ، کاهش ساعت خاموشی چاه های کشاورزی، پیگیری اجرای طرح های کشاورزی و احیای اراضی بایر با مشارکت کشاورزان ، پیگیری و حل مشکلات کشاورزان با آب منطقه ای را از جمله اقدامات دیگر دولت در این شهرستان دانست.

وی همچنین با اشاره به عملکرد دولت در یک سال اخیر گفت: دولت مردمی بدون چاپ پول و استقراض از بانک مرکزی توانسته است اقتصاد کشور را به ثبات برساند که این ثبات اقتصادی و مهار تورم در ماه‌های آینده نیز بهتر خواهد شد.

صفا، یکی از مهمترین دستاوردهای دولت مردمی را برگرداندن حاکمیت و نظام به ریل انقلاب دانست و افزود: رئیس جمهور همیشه خود را سرباز ولایت دانسته و می داند و این ولایتمداری در بین همه مسئولان نظام باید وجود داشته باشد .

وی، انقلابی بودن به معنای واقعی کلمه، در بین مردم بودن ، پاکدستی و فساد ستیزی را نیز از دیگر ویژگی های دولت مردمی دانست.

شهرستان فریدونشهر با ۲ شهر و ۸۵ روستا در غرب اصفهان است.

 

  • نویسنده : فاطمه کریمیان