۵۱۴ واحد مسکونی همزمان با سالروز تاسیس کمیته امام خمینی(ره) و هفته احسان و نیکوکاری به خانواده های زیرپوشش و مددجویان کمیته امداد استان همدان واگذار شد.

به گزارش خبرنگار آماج خبر به نقل از  ایرنا، آیین افتتاح و واگذاری ۵۱۴ واحد مسکونی در قالب ۲۳ هزار خانه مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با حضور ویدئوکنفرانسی آیت الله سید ابراهیم رئیسی و با حضور معاون عمرانی استاندار همدان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان در استانداری همدان برگزار شد.

معاون عمرانی استاندار همدان روز یکشنبه در نشست جشن واگذاری این واحدهای مسکونی با اشاره به تحویل ۲۳ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور به صورت همزمان به خانواده های زیرپوشش افزود: کمیته امداد امام (ره) امروز به مرحله اوج خود در محرومیت زدایی و دستگیری از نیازمندان رسیده است.

«فرزاد تیموری» تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران به محرومان نگاه ویژه ای دارد و همکاری نزدیک کمیته امداد، بنیاد مسکن، بنیاد برکت، بسیج سازندگی، شهرداری و خیریه ها موجب تسریع در ارائه خدمت به محرومان جامعه شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: سال آینده ۸۰۰ واحد مسکونی به محرومان جامعه تحویل داد و راه و شهرسازی نیز دین خود را در این خصوص ادا کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز به خدمات مسکن ارائه شده به محرومان در استان اشاره کرد و گفت: امسال ۹۶ میلیارد ریال برای کمک به خرید ۳۵ مسکن مددجویی شهری هزینه شده است.

«محمد رسول شیخی» مبلغ هزینه شده برای خدمات مسکن مددجویان استان را بیش از ۹۷ میلیارد تومان برای ۲ هزار و ۴۸۶ خدمت عنوان کرد و افزود: از این مبلغ ۶۳ میلیارد تومان کمک بلاعوض در قالب دولتی، بنیاد علوی و شرکت گلرنگ در قالب تفاهم نامه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل تعهدات صدقات و کمک خیرین برای مددجویان استان هزینه شده است تاکید کرد: ۲۵ میلیارد تومان از محل صندوق امداد ولایت در قالب تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

بر اساس آخرین آمار نزدیک به ۶۱ هزار خانوار در استان همدان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

  • نویسنده : نسترن فراهانی
  • منبع خبر : ایرنا