استاندار اردبیل از اختصاص و صدور مجوز پرداخت تسهیلات به میزان ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پایاب سد سبلان مشگین‌شهر خبر داد.

اکبر بهنامجو روز دوشنبه در نشست با مدیرعامل بانک توسعه و تعاون کشور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته مجوز پرداخت این تسهیلات با هماهنگی بانک مرکزی و لغو محدودیت صادر شده پس از ۱۵ سال انتظار کشاورزان محدوده پایاب این سد به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه اجرای این پایاب آغاز شده است، افزود: کشاورزان با استفاده از آبیاری مدرن و تحت فشار راندمان تولید را بالا می‌برند و خبر خوشی برای کشاورزان منطقه خواهد بود.

استاندار اردبیل گفت: علاوه بر این افزایش ۲۰۰ میلیارد ریالی تسهیلات سرمایه در گردش کارخانه شیرآلات قهرمان در منطقه گرمی مغان مورد تاکید است که پیش‌تر ۲۰۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۵۲ مصوب شده بود و با رایزنی‌های صورت گرفته ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر به این مبلغ افزوده شد تا شاهد اشتغال‌زایی بیشتر در این مجموعه باشیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش تسهیلات وام‌های روستایی در دستور کار قراردارد، تصریح کرد: موافقت اولیه برای افزایش تسهیلات روستایی اعلام شده که در آینده نزدیک از کانال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به طرح‌های روستایی اعطا خواهد شد.

بهنامجو گفت: مورد بعدی تعاونی الزهرای کوثر است که در زمینه لبنیات فعالیت می‌کند و طبق توافق با کاهش سود بانکی، مبنای سود تسهیلات این بنگاه را ۱۲ درصد حساب می‌کنند که با بخشودگی ۶ درصد با ابلاغ کتبی به استان، این تعاونی راکد به مدار فعالیت و چرخه تولید بر می‌گردد.

  • منبع خبر : ایرنا