معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر در استان عضو پیوندی دریافت کرده‌اند.

به گزارش آماج خبر از بوشهر، دکتر احمد یزدان‌پناه در نشستی که به مناسبت یکصدمین ایثار ماندگار استان بوشهر برگزار شده بود، اظهار کرد: اهدای عضو نماد فداکاری و ایثار خانواده‌های بوشهری برای نجات بیماران است.
وی بیان کرد: افزایش آمار اهدای عضو از سوی مردم استان بوشهر نسبت به سال‌های گذشته نشان از فداکاری و ایثار مردم نوع‌دوست استانمان را دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه اولین برداشت عضو در سطح استان بوشهر در سال ۱۳۸۴ انجام شده و تاکنون ۴۰۰ ارگان جهت پیوند عضو از بوشهر به شیراز و تهران فرستاده شده است، خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر در استان بوشهر عضو پیوندی دریافت کرده‌اند.
یزدان‌پناه اعلام کرد که تا سال ۹۴ به مدت ۱۰ سال ۸ اهدای عضو در استان صورت گرفته بود از سال ۹۵ با فعالیت‌های صورت گرفته در راستای فرهنگ‌سازی، آموزش و تربیت کوردیناتورهای تیم پیوند اعضا شاهد رشد چشمگیر اهدای عضو در استان بوده‌ایم.
وی گفت: از ۸ اهدای عضو استان بوشهر در ۱۰ سال به ۹۴ اهدای عضو تا سال ۱۴۰۰ رسیده‌ایم که نتیجه تلاش همکاران در تیم واحد فراهم آوری اعضا پیوندی و صد البته نشانه‌ای از شعور و ایثارگری انسان‌های وارسته دیارمان در رضایت به اهدای عزیزانشان که دچار مرگ مغزی شده‌اند است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر ۵۵۰ بیمار دیالیزی در استان داریم که سالیانه بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تومان از نظام سلامت برای آن‌ها هزینه می‌شود و این بیماران هیچ راهی جز پیوند کلیه ندارند.

  • نویسنده : محمدرضا کاشفی