معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۶۰ مرکز غیرمجاز زیبایی از ابتدای امسال تاکنون ۶۰ مرکز غیرمجاز دخیل در امور درمانی و زیبایی پلمب شدند.

به گزارش آماج خبر، حبیب حی بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد:در بازه زمانی مشابه پارسال، ۱۷ مرکز غیرمجاز پلمب شده بودند که نشانگر جدیت و تمرکز مجموعه نظارتی معاونت درمان در برخورد با متخلفانی است که جان مردم را به بازی می‌گیرند.

وی افزود: این مراکز که به صورت غیرمجاز در امور پزشکی و درمانی از قبیل تزریق ژل، بوتاکس، لیپوساکشن، کاشت مو، لیزر موهای زاید، پی آر پی، کامپوزیت دندان و … مداخله داشتند، توسط کارشناس پیگیری ویژه اداره نظارت بر درمان شناسایی و برای تعطیلی، در دستور کار قرار گرفتند؛ پس از آن در اسرع وقت با دادگاه انقلاب اهواز هماهنگی‌ لازم صورت گرفت و در نهایت با همراهی پلیس اماکن عمومی استان، مراکز مربوطه پلمب شدند.

حی‌بر گفت: شهروندان برای دریافت هرگونه خدمات درمانی، زیبایی و … لازم است به مراکز مجاز که دارای پروانه طبابت و مجوز قانونی هستند مراجعه کنند و این مجوز باید در معرض دید عموم قرار گرفته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: همشهریان می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده