رئیس حوزه هنری گفت: نقاشی۶ پرده از رخدادهای مهم انقلاب در قم توسط هنرمند برتر سال انقلاب استان در هفته هنر انقلاب اسلامی آغاز می شود که این نقاشی‌ها طی سه ماه به اتمام می رسد.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری مهر، محمد علی روزبهانی عصر یکشنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه استان که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری قم برگزار شد اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مذهبی‌ها و متدینین با هنر آتشی کردند و تولیدات هنری با محوریت اخلاق، دین و انسانیت رشد خوبی یافت.

 

رئیس حوزه هنری قم عنوان داشت: بسیاری از خاطرات ملت ایران در دوران انقلاب اسلامی با سرودهای انقلاب آن دوران گره خورده و این امر نشان از اهمیت نقش هنر در پیوند انقلاب و مردم دارد.

 

وی گفت: امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صراحت به این موضوع اشاره کردند که ما با هنر و سینما مخالف نیستیم؛ بلکه مخالفت ما با فساد و فحشاء است.

 

وی در ادامه با اشاره به شخصیت ممتاز شهید سید مرتضی آوینی ابراز داشت: سید شهیدان اهل قلم شخصیتی دغدغه مند و در پی جریان سازی بود و نگاه او به هنر در سطح روزمرگی نبود.

 

روزبهانی، در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در قم بیان داشت: تجلیل از استاد قافله باشی هنرمند سال انقلاب اسلامی در استان قم و آغاز به کار نقاشی پرده وقایع انقلاب اسلامی توسط این هنرمند از جمله برنامه‌های این هفته در قم است.

 

وی عنوان داشت: شش پرده از رخدادهای مهم انقلاب اسلامی در قم توسط استاد قافله باشی آغاز خواهد شد که این نقاشی‌ها سه ماه به طول خواهد انجامید.

 

وی ادامه داد: آغاز تولید ۵ فیلم مستند و ۵ فیلم داستانی توسط اعضای باشگاه فیلم حوزه هنری قم، افتتاح دفتر هنرهای مردمی حوزه هنری استان قم در دو شعبه، برگزاری شب شعر گوهرشاد با موضوع انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

 

رئیس حوزه هنری قم اضافه کرد: تجلیل از رمان نویسان فعال در عرصه انقلاب اسلامی، دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم، اجرای ۱۵ نمایش بچه‌های مسجد در ۱۵ مسجد استان قم، برپایی نمایشگاه پوستر انقلاب اسلامی در نگارستان فرهنگ و نیز برپایی نمایشگاه شهری آثار نقاشان استان قم با موضوع انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در قم است.

 

روزبهانی، در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: در سال گذشته به بخش هنرهای تجسمی نگاه ویژه ای شد و چندین نمایشگاه و کارگاه هنری در این زمینه برگزار شد.

 

رئیس حوزه هنری قم به فعالیت‌های حوزه هنری استان قم در عرصه ادبیات اشاره کرد و افزود: در این زمینه ظرفیت‌ها و پیشینه خوبی داریم و برپایی محافل ادبی همچون قمپز، مهر و ماه و گوهرشاد از جمله برنامه‌هایی است که مورد استقبال علاقمندان و عموم مردم واقع شده است.

 

وی ادامه داد: حوزه هنری استان قم در عرصه داستان نویسی با تشکیل شورای راهبردی در این حوزه که جمعی از نویسندگان مطرح استان در آن عضویت دارند فعالیت‌ها در این بخش را با راه اندازی کارگاه ادبی یکشنبه‌های داستانی تقویت کرده است.

 

تئاتر ورود حضرت معصومه (س) به قم اجرا می‌شود

 

روزبهانی، با اشاره به اینکه راه اندازی تئاترهای آئینی نیازمند بودجه شنگینی است افزود: پیگیر آن هستیم تئاتری در خصوص زندگی و یا ورود حضرت معصومه (س) به قم تدارک و اجرا شود که مقدمات این کار در حال پیگیری است و امیدواریم در سال جاری شاهد اجرای تئاترهای خوبی در استان قم باشیم.

 

رئیس حوزه هنری قم بیان داشت: به اداره نمایش حوزه هنری استان نیز این مأموریت داده شد تا ظرفیت نمایش آئینی استان قم را بار دیگر احیا کنند.

 

وی در خصوص ایجاد دیوارنگاره در سطح شهر قم نیز بیان داشت: در این زمینه پیگیری‌هایی شده و امیدواریم با همت دستگاه‌های فرهنگی و شهری داری قم درخواست و مطالبه این امر به ثمر بنشیند و شاهد یک دیوارنگاره ای جهت اکران تولیدات در موضوعات مختلف همانند انچه که توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی در دیوار نگاره میدان ولیغصر (عج) تهران اجرا شده باشیم.

 

روزبهانی، با اشاره به نقش مهم موسیقی و سرود در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب تا همین اواخر با تولید اثر فاخر سلام فرمانده عنوان کرد: در زمینه فعالیت موسیقی در قم نیازمند گفتگوی اهالی این هنر با عالمان دین هستیم تا موانع برداشته شود و نظریه پردازی در خصوص مبانی فقهی موسیقی در حوزه هنری قم انجام شود.

  • نویسنده : فاطمه خسروآبادی