فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه از کشف ۷۵۷ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شناور خارجی در خلیج‌ فارس خبر داد، گفت: این محموله سوخت قاچاق توقیف و ۷ خدمه خارجی آن دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

به گزارش آماج خبر، سردار رمضان زیراهی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر برخورد با قاچاق سوخت در خلیج فارس را یکی از مأموریت‌های نیروی دریایی سپاه دانست و اظهار داشت: مبارزه با پدیده قاچاق در خلیج‌ فارس به ویژه قاچاق سوخت سازمان یافته یکی از اولویت‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمایت از تولید ملی و پویایی اقتصاد است.

وی از انهدام باند سوخت قاچاق در خلیج‌ فارس خبر داد و بیان کرد: در یک اقدام اطلاعاتی مشترک به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) اداره اطلاعات استان بوشهر و منطقه دوم نیروی دریایی سپاه ۷۵۷ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شناور خارجی در خلیج‌ فارس کشف و ضبط شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه این شناور قصد داشت محموله سوخت را به کشور‌های دیگر حمل کند و تحویل دهد خاطرنشان کرد: این محموله سوخت قاچاق در ۶۰ مایلی سواحل کشور در خلیج‌ فارس توقیف شد و ۷ خدمه آن که خارجی هستند، دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

زیراهی ارزش گازوئیل توقیفی یاد شده را ۲۲۲ میلیارد ریال دانست و تصریح کرد از ابتدای امسال تاکنون یک‌ میلیون و ۵۵۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در خلیج‌ فارس توقیف شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا ۲۴ قاچاقچی دستگیر و تحویل مقام قضایی شده‌اند.

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی