دستگاه‌های عضو مصوبه هیئت وزیران باید در ساماندهی کودکان کار و خیابان با بهزیستی همکاری کنند.

به گزارش آماج خبر، هیچ جای دنیای سازمانی به گستردگی فعالیت‌های این سازمان زیر پرچم یک دولت وجود ندارد.۳۴ هزار کودک در این طرح غربالگری شده و در نتیجه آن ۱۵۰۰ کودک مشکوک به اختلال نابینایی در این استان معرفی شده است.

اکنون ۳۵ مرکز مشاوره سلامت روان در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند.۱۳ هزار نفر پارسال از مراکز مشاوره استان بوشهر خدمات دریافت کردندپارسال ۱۳ هزار با سامانه ۱۴۸۰ تماس و خدمات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر:در سه ماه نخست امسال در قالب پویش‌های مختلف خیران و نیکوکاران سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهزیستی کمک کردند که از این میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی پارس جنوبی بوده که در بخش معیشتی هزینه شده است‌.

اسدی راد:در سطح استان ۲ مرکز حمایتی _ آموزشی کودک و خانواده روزانه وجود دارد که کودکان کار شناسایی شده در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان در این دو مرکز اسکن عنبیه شده و پس از تشکیل پرونده خدمات لازم در راستای توانمند سازی به آنها و خانواده هایشان صورت می پذیرد.

بیشتر کودکان کار پدر و مادر دارند و زمانی که به خانواده تحویل داده می‌شوند به دلیل سبک زندگی خانواده باردیگر به خیابان برای کار برمی گردند. در این راستا تلاش می‌کنیم خانواده‌های این کودکان نیز مورد حمایت و چرخه توانبخشی و توانمندسازی قرار بگیرند.

  • نویسنده : الهه مهرپرور