مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: تاکنون ۸۶ هزار و ۹۵۹ جلد سند مالکیت برای املاک روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان صادر شده است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر، علیرضا مقدم افزود: از این شمار سند ۷۴ هزار و ۸۴۱ جلد برای املاک روستایی و ۱۲هزار و ۲۱۸ جلد مربوط به شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

وی اظهار داشت: آمار‌ها نشان می‌دهد ۹۵ درصد واحد‌های مسکونی روستایی و ۱۴ درصد واحد‌های مسکونی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان سند دار هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: صدور سند مالکیت مانع از بروز اختلاف‌های ملکی می‌شود در همین ارتباط جامعه هدف باید نسبت به پیگیری لازم برای صدور سند مالکیت خانه‌های خود اقدام کنند تا به این وسیله زمینه استفاده مردم از تسهیلات در نظر گرفته شده برای ساخت و ساز فراهم شود.

وی گفت: یکی دیگر از مسائل مهم در روستا‌ها تبدیل سند دفترچه‌ای به تک برگ است که جامعه هدف باید در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند و شهرداری‌ها نیز بتوانند نسبت به صدور پروانه ساختمانی اقدام و مردم نیز در قالب خودمالکی بتوانند نسبت به ساخت و ساز واحد‌های مسکونی خود اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هم گفت: از سال ۱۳۹۳ اقداماتی برای تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ انجام شده و باید این مهم به عنوان یک الزام مورد توجه مردم قرارگیرد و اطلاع رسانی شود.

محمدرضا بزرگمهر افزود: در سال ۱۳۹۹، ۱۴هزار و ۱۲۷ جلد و در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۰هزار و ۴۱۷ جلد سند تک برگ در این استان صادر شده است.

وی گفت: آمار دقیقی از تعداد سند‌های دفترچه‌ای در استان نداریم، اما با توجه به تعداد دفاتر املاک و پرونده‌های ثبتی حدس زده می‌شود حدود ۱۸۵ هزار جلد سند دفترچه‌ای در این استان وجود دارد که باید به تک برگ تبدیل شود.

بزرگمهر افزود: همچنین در سال گذشته هزار و ۹۲۰ جلد سند کاداستر بافت مسکونی روستایی نیز در استان صادر شده است.

 

  • نویسنده : سپیده حیاتی