دکتر علیرضا عابد در مصاحبه با خبرنگار آماج خبر گفت : حفظ سلامتی دانشآموزان، توجه به کیفیت آموزشی، استفاده از بسترهای نوین آموزشی و توجه به پیشنهاد و نظر اولیا و مربیان را به عنوان اولویتهای اصلی مدرسه سما در سال تحصیلی 99-1400 معرفی کرد. وی تصریح کرد : مدارس سما اردبیل در سال های […]
دکتر علیرضا عابد در مصاحبه با خبرنگار آماج خبر گفت : حفظ سلامتی دانشآموزان، توجه به کیفیت آموزشی، استفاده از بسترهای نوین آموزشی و توجه به پیشنهاد و نظر اولیا و مربیان را به عنوان اولویتهای اصلی مدرسه سما در سال تحصیلی 99-1400 معرفی کرد.
وی تصریح کرد : مدارس سما اردبیل در سال های اخیر با اقدام به ایجاد زیر ساخت های لازم، سعی در ارتقا استانداردهای آموزشی، فرهنگی و پرورشی نموده است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی نظام آموزش و پرورش به پشتوانه نهادی مقتدر بنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، توجه اساسی و بنیادین به مسئله تزکیه و تعلیم به صورت توأمان، همگام و همراه با یکدیگر است، افزود: باید از تهدید ایجاد شده توسط بیماری منحوس کرونا، فرصتهایی را برای ورود به بسترهای نوین آموزشی با همراهی اولیا و مربیان فراهم کنیم.
مدیر مجتمع سما حافظ اردبیل خاطرنشان کرد: سال تحصیلی جدید، دغدغه همه والدین و عوامل اجرایی در مجتمع مدارس سما،رعایت اصول و دستورهای بهداشتی به منظور حفظ سلامتی دانشآموزان و مربیان است.
عابد افزود: رعایت فاصلهگذاری اجتماعی در کلاسها و محیط مدرسه، گروهبندی کلاسها، تأکید بر زدن ماسک و ضدعفونی کردن دستها حین ورود به مدرسه و حین برگزاری کلاسها بههمراه ضدعفونی صندلیها، دستگیره درها، فضای مدرسه و کلاسها به صورت روزانه از مواردی است که تأکید داریم در مجتمع مدارس سما به صورت پیوسته صورت گیرد.
دکتر علیرضا عابد ادامه داد : مجتمع مدارس سمای حافظ اردبیل بهترین کیفیت یادگیری را در دوران انقلاب آموزشی به دانشآموزان ارائه داده است و وجود امکانات مناسب آزمایشگاهی، کارگاهی، آمفی تئاتر، اتاق تخصصی ورزش و قرارگیری این مجتمع در بهترین نقاط شهر و بهره مندی از از معلمان، دبیران و کادری با تجربه شاهد موفقیت روز افزون باشیم.
مدیر مجتمع سما حافظ اردبیل اظهار کرد : سیستم آموزشی آنلاین میتواند انقلابی در آموزش ایجاد کند و در این انقلاب آموزشی مجتمع مدارس سما با هماهنگی و همکاری بخش فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل توانست بهترین کیفیت یادگیری را به دانشآموزان ارائه کند و باید از این فرصت برای تحول در نظام آموزشی استفاده کنیم.
وی افزود: کارآمدی و کیفیت مدارس سما در دوران کرونا با سیستم آموزشی آنلاین از موضوعات مهمی بوده که سخت و غیرقابل پیشبینی است؛ چراکه پیوند بین معلم و دانشآموز همانند حضور فیزیکی نیست و همه هنر معلم و مدرسه در ایجاد این پیوند بوده و آینده دبیر و مؤسسه آموزشی به ایجاد این پیوند و کیفیت آموزش بر خط خواهد بود.
مدیر مجتمع سما حافظ اردبیل گفت: در اکثر کشورها معیار موفقیت یا موفق نبود نظام آموزشی را در مرحله نخست به میزان کارآمد بودن و با کیفیت بودن معلمان و دبیران نظام تعلیم و تربیت میدانند و بالطبع در مدل کوچکتر همانند مدارس سما، این موفقیت هم بستگی به تلاشها و کارآمدی آنان داشته و خواهد داشت و آنچه بهعنوان تحول آموزشی از آن یاد میشود یقیناً باید در درون مدرسه و به وسیله شما اتفاق بیفتد.
عابد تصریح کرد: باید هدف ما در طول مدت تحصیل در سال جدید آموزشی ایجاد حس تعهد و مسئولیتپذیری در دانشآموز همانند حضور در مدرسه باشد.
وی در پایان از قرارگیری مدارس سما اردبیل در کلیه حوزه های آموزشی، فرهنگی، پرورشی و پژوهشی در رتبه های برتر کشوری و استانی خبر داد.
- نویسنده : نیما حسن زاده
Wednesday, 19 February , 2025