محمد رضا کرمی نژاد در نشست بررسی مشکلات فاضلاب و طرح‌های نیمه تمام دزفول گفت: ۵ هزار میلیارد ریال از طریق ماده ۵۶ به آبادان، ۳ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال به مسجدسلیمان، ۲ هزار و ۵۰۰میلیارد ریال به شادگان و ۴ هزار میلیارد ریال به خرمشهر اختصاص یافته است.

به گفته او برای دریافت اعتبارات ماده ۵۶ هشت بانک عامل با شرکت آب و فاضلاب خوزستان همکاری دارند، ولی متاسفانه بانک ملی همکاری لازم را نداشت.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان می‌گوید: برای طرح فاضلاب دزفول آمار اشتباه ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی را داده بودند که بعد از بررسی‌ها مشخص شد این طرح فقط ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

این مقام مسئول گفت: در سفر رئیس جمهور به خوزستان مشکل فاضلاب تعدادی از شهر‌ها فهرست شده بود، ولی با توجه به آمار اشتباه ۸۸ درصدی پیشرفت فیزیکی طرح، نام دزفول حذف شده بود که با رایزنی صورت گرفته اضافه شد.

 

کرمی نژاد می‌گوید: تصفیه خانه فاضلاب دزفول با ۴ متر مکعب بر ثانیه پیگیری و موافقت شده است و ۲ زمین در کوی مدرس برای ایجاد خط انتقال فاضلاب تامین اعتبار شده که باید در اولویت کاری قرار گیرد، زیرا مشکل فاضلاب تامین اجتماعی نیز از این طریق برطرف می‌شود.

 

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان این خط انتقال یکهزار و ۲۰۰ متر است که ۸۴ میلیارد ریال برای آن قرارداد منعقد شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان دیگر طرح فاضلاب دزفول را طرح انتقال فاضلاب مرکز این شهر عنوان کرد که این خط انتقال ۷ کیلومتر طول و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

 

این مقام مسئول می‌گوید: ۲ پیمان به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال در بافت قدیم داریم که به مناقصه رفته‌اند و احتمالا تا اردیبهشت ماه سال آینده از مناقصه بیرون می‌آیند.

 

  • نویسنده : ابوالفضل کاویانپور
  • منبع خبر : خوزستان خبر