مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۲۷۶۹ نفر ایرانی و ۱۶۹۶ مسافر خارجی در استان اقامت داشته‌اند در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۷۹۲ ایرانی و ۲۸۵۰ خارجی مسافر بوده که به طور میانگین تا پایان سال این ورودی افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش آماج خبر به نقل از فارس، فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: از ابتدای سال تاکنون برای تعداد ۲۵ متقاضی پروانه بهره‌برداری با ظرفیت ۳۸۳۵ تخت در استان صادر شده است.

وی درخصوص ظرفیت واحدهای اقامتی استان افزود: در حال حاضر ۱۱ هتل ( تعداد ۲۲۵ اتاق و ۶۵۲ تخت)، ۴ مهمانپذیر( تعداد ۵۱ اتاق و ۱۴۳ تخت) همچنین ۲۱ مجتمع اقامتی( تعداد ۵۰ اتاق با ظرفیت ۳۰۰ نفر)، ۵۴ خانه مسافر (۱۶۲ اتاق و ظرفیت ۱۶۲۰ نفر) و ۵۶ بوم گردی ( ۲۰ اتاق و ۱۱۲۰ نفر شب خواب) داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آمار ورودی مسافران به هتل ها و مهمانپذیر استان را مطلوب شمرد و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۲۷۶۹ نفر ایرانی و ۱۶۹۶ مسافر خارجی در استان اقامت داشته‌اند در شش ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۷۹۲ ایرانی و ۲۸۵۰ خارجی مسافر بوده که به طور میانگین تا پایان سال این ورودی افزایش پیدا خواهد کرد.

وی درباره مسافران عبوری از مرز مهران توضیح داد: در ۶ ماهه ابتدای سالجاری تعداد ۱ میلیون ۸۹۳ هزار و ۲۰۰ نفر و ۱ میلیون ۷۲۶ هزار و ۶۰۰ مسافر ایرانی به ترتیب ورود و خروج داشتند همچنین ۲۳۵۳۰۷ و ۲۳۸۵۳۰ مسافر خارجی به ترتیب از مرز مهران ورود و خروج صورت گرفته است.

شریفی در پایان خاطرنشان کرد: استان ایلام جذابیت‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و . . . فراوانی در داخل خود قرار داده که تمایل گردشگران به این چنین مناطقی بیشتر خواهد بود و از تمام ظرفیت موجود برای جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی در طول سال به ویژه ایام عید نوروز استفاده خواهیم کردی( تعداد ۵۰ اتاق با ظرفیت ۳۰۰ نفر)، ۵۴ خانه مسافر (۱۶۲ اتاق و ظرفیت ۱۶۲۰ نفر) و ۵۶ بوم گردی ( ۲۰ اتاق و ۱۱۲۰ نفر شب خواب) داریم.

  • نویسنده : زهرا شهبازی
  • منبع خبر : خبرگزاری فارس