مدیر پدافندغیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بنادر کشور در بحث ایمنی در خشکی و دریا تجهیزات مناسبی دارند.

چنگیز جوادپور گفت: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های سازمان بنادر و دریانوردی حفاظت از کالا‌های موجود در بنادر است این امر با بهره‎‌گیری از تجهیزات مناسب در اولویت‎های سازمان بنادر قرار دارد.

 

او در حاشیه برگزاری تمرین مدیریت بحران در بندر بوشهر گفت: ارتقاء سطح ایمنی و امنیت بنادر به عنوان اصلی‌ترین دروازه ورود کالا به کشور اولویت دارد و برگزاری تمرین‌ها به تحقق این مهم کمک می‎کند.

 

به گفته مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، سعی شد که تمرین امروز، بر اساس استاندارد‌های جدید بین المللی برگزار شود.

 

امروز تمرین ترکیبی قطع برق، جست و جو، امداد و نجات، اطفاء حریق در خشکی و دریا و مقابله با اقدام‌های خرابکارانه در اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد؛ تمرینی با مشارکت هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی بوشهر.

 

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، بندر بوشهر از ۳ روز گذشته میزبان نیروهای ۸ بندر کشور در دوره آموزشی ارزیابی مرتبط با ریسک‎های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بود که امروز در پایان این دوره تمرین ترکیبی با حضور نمایندگان بندرهای شمالی و جنوبی، نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

 

سیاوش ارجمندزاده گفت: این گونه تمرین‌ها، جدید هستند و بندر بوشهر پس از بندرهای امام خمینی و امیرآباد سومین بندری است که این تمرین ترکیبی را برگزار می‌کند.

 

او برگزاری تمرین را خوب ارزیابی کرد اما گفت: با توجه به اینکه این تمرین‌ها جدید است بی شک با کاستی‎هایی همراه خواهد بود که نیاز است دانش کارکنان در این زمینه بهبود یابد.

 

 

  • نویسنده : عليرضا ایزدی