سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه گفت: درآمد گمرکات استان در سال گذشته بیش ۴۹۹ میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال قبل از آن ۴۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده ‌در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بر ضرورت ایجاد دهکده لجستیک در استان تأکید کرد و اظهار داشت: گمرکات استان در صادرات کالا به کشور عراق در بین گمرکات هم مرز با این کشور در سال گذشته رتبه نخست را داشته است.

 

وی عنوان کرد: گمرکات استان در سال ۱۴۰۱ در بین گمرکات اظهاری کشور در صادرات به عراق، رتبه چهارم را از آن خود کرده است.

 

عباس‌زاده با توجه به روند رو به شتاب جهانی شدن و تحولات ایجاد شده در سطح ملی و بین‌المللی در زمینه مناسبات تجاری گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های گذشته حرکت خود را به سمت گمرک الکترونیک آغاز کرد.

 

وی افزود: گمرک از سال ۱۳۹۴ توانست با پیاده‌سازی سامانه جامع امور گمرکی و الکترونیکی کردن امور گمرکی، گامی بزرگ را در کاهش زمان انجام تشریفات گمرکی رویه‌های گمرک بردارد و با کاهش زمان ایستایی کالا در گمرک و افزایش سرعت به همراه دقت بالا در انجام تشریفات گمرکی‌، درآمدهای گمرک را چندین برابر افزایش دهد.

 

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه به درآمدهای ملی و استانی حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: درآمد گمرکات استان در سال گذشته بیش ۴۹۹ میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش ۴۲۶ درصدی داشته است.

 

عباس‌زاده افزود: درآمد عمومی پیش‌بینی شده استانی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه برای گمرکات استان در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است که گمرکات استان نه تنها توانست این درآمد پیش بینی شده را کسب کند بلکه با ارائه خدمات فوق‌العاده گمرکی رقم درآمد کسب شده برای استان را به ۷۰ میلیارد ریال رساند.

  • نویسنده : ماهک شریفی