از معدن و تجارت استان بوشهر بالغ بر ۱۲ میلیون و ۶۲ هزار تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار طی ۵ ماهه سالجاری از صادر شد.

به گزارش آماج خبر، در ۵ ماهه اول سالجاری صادرات بدون میعانات گازی بالغ بر ۱۲ میلیون و ۶۲ هزار تن کالا به ارزش حدود ۶ میلیارد و ۲۹۷ میلیون دلار از گمرکات استان صادرشده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۱۰ درصد و ارزشی ۶۸ درصد رشد داشته است.

صادرات با احتساب میعانات گازی طی مدت زمان مذکور بالغ بر ۱۲ میلیون و ۱۲۶ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۶ میلیارد و ۳۳۰ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۰ درصد و ارزشی ۶۷ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل صمت استان بوشهر: عمده کالاهای صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، مواد معدنی، انواع آبزیان و سبزیجات و صیفی جات بوده که به کشورهای چین، امارات متحده عربی، هند، آفریقای جنوبی، نیجریه، سودان، موزامبیک، ترکیه، پاکستان و سنگاپور از استان بوشهر صادر شده است.طی این مدت زمان واردات قطعی حدود ۲۶۲ هزارتن کالا به ارزش بالغ بر ۷۷۷ میلیون دلار از گمرکات استان به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۵۳ درصد و از نظر ارزشی ۸۵ درصد افزایش داشته است.

صفوی افزود:عمده کالاهای وارداتی شامل ماژول ال‌ای دی، انواع پارچه، برنج، انواع چای، انواع لاستیک، قطعات موتورسیکلت و دوچرخه، انواع دستگاه پخت و پز رستورانی، قطعات و لوازم یدکی خودرو سورای از کشورهای چین، امارات، روسیه، هند، تایلند، فیلیپین، ترکیه، سریلانکا، جمهوری کره و ژاپن بیشترین سهم برای واردات به استان را داشته است.

  • نویسنده : الهه مهرپرور