معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی استان بوشهر از راه‌اندازی مجتمع تولید ۵ میلیون قطعه بچه ماهی در بوشهر تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ سید محمد قائم کاظمی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان پرورش ماهی در خلیج‌فارس است اظهار داشت: پرورش ماهی در خلیج‌فارس از طریق نصب قفس در دریا انجام می‌شود که یکی از مواد لازم آن تکثیر بچه ماهی است.

وی گونه این آبزی را «سی‌باس»  دانست و بیان کرد: جهاد دانشگاهی برای حل مشکل پرورش‌دهنده و سرمایه‌گذاران این عرصه اقدامات مهمی در دستیابی به فناوری تولید این آبزی انجام داده است.

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی استان بوشهر از طراحی تولید بچه ماهی سی‌باس خبر داد و خاطر نشان کرد: برای تولید ۵ میلیون قطعه بچه ماهی سی‌باس مجتمع شیلات در شهرک زیست فناورانه دلوار  طراحی و اجرا شد.

کاظمی با بیان اینکه ساخت این مجتمع شیلات از سال ۱۳۹۸ آغاز شد خاطر نشان کرد: مجتمع تولید بچه ماهی سی‌باس در قالب طرح ملی دانش‌بنیان و فناور تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی با بیان اینکه این مجتمع نقشی مهم در امنیت غذایی دارد افزود: تولید و تکثیر بچه ماهی سی‌باس جزء ۳۱ طرح فناورانه در کشور مورد حمایت مقام معظم رهبری است که نقش مهمی در حل پرورش دهندگان آبزیان دارد.

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: در این حوزه تولید غذای پرورش آبزیان از جمله آرتیما و جلبک در دستور کار قرار دارد.

 

  • نویسنده : محمد رضا کاشفی