امام جمعه قم گفت: اگر ورزشکاران یک تخصص و شغل داشته باشند تا درآمدشان تأمین شود و گرفتار مشکلات مالی نشوند هم برای خودشان خوب است و هم خانواده‌شان دچار آسیب نمی‌شوند و در این راستا حمایت از ورزشکاران رسالت مهمی بر دوش مسئولان است.

به گزارش آماج خبر به نقل از خبرگزاری فارس، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار ابراهیم سانی‌خانی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: هفته دولت را به مدیران و مسئولانی که تلاش می کنند تا نارسایی ها را ترمیم و بار مشکلات را از دوش کشور بردارند تبریک عرض می کنیم.

وی با بیان اینکه ورزش عنوانی است که سنین مختلف و طیف های مختلف را شامل می شود، گفت: در همه عرصه ها هیچکسی بی نیاز از ورزش نیست و یکی از راه های درمان بسیاری از بیماری های روحی و جسمی ورزش است.

امام جمعه قم با بیان اینکه ورزش باید حتما با نگاه معنوی انجام شود، افزود: در روایات می گویند نماز باید با نشاط خوانده شود و یکی از راه‌های حفظ نشاط انسان ورزش است و انسان وقتی ورزش مختصری انجام می دهد به همین مقدار در روحیه انسان تأثیر دارد و انسان کارش را با نشاط انجام می دهد.

وی با بیان اینکه ما می توانیم در ورزش هم نیت عبادت داشته باشیم، گفت: همانطور که غذا خوردن اگر با نیت اینکه برای عبادت خدا و خدمت به مردم قدرت پیدا کنیم باشد عبادت محسوب شود، ورزش هم اگر با نیت ایجاد نشاط برای عبادت و خدمت باشد عبادت است.

سعیدی با بیان اینکه ورزش حتما باید پیوست عبادی داشته باشد گفت: اخلاق ورزشی برای ما خیلی ضرورت دارد زیرا ورزش با خود توانمندی به همراه دارد و توانمندی برای انسان عجب می آورد بنابراین اگر می خواهیم ورزشمان ارزشی شود باید تلاش کنیم پیوست عبادی به ورزش ما ضمیمه شود.

تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: در ورزش نباید یاد شهدا را فراموش کنیم زیرا شهدا قهرمان های واقعی هستند و ورزشکار نباید احساس کند که فقط او قهرمان است بلکه شهدا قهرمان تر از او هستند.

وی تصریح کرد: اگر ورزشکاران یک تخصص و شغل داشته باشند تا درآمدشان تأمین شود و گرفتار مشکلات مالی نشوند هم برای خودشان خوب است و هم خانواده‌شان دچار آسیب نمی‌شوند و در این راستا حمایت از ورزشکاران رسالت مهمی بر دوش مسئولان است.

سعیدی افزود: جزیره ای عمل کردن در برخی ادارات چند عامل دارد که یکی از عوامل آن خود محوری است و دومین عامل آن نداشتن مدیری است که بتواند فعالیت ها را تجمیع کند و اگر بخواهیم جزیره ای عمل نکنیم یک شرطش این است که خودمحوری را کنار بگذاریم و از نظرات خود کوتاه بیاییم تا بتوانیم همکاری کنیم.

  • نویسنده : زهرا اکبری