در بیانیه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بوشهر، قطع شاخ و برگ این درختان با هدف هرس نبوده بلکه این کار برای سبک‌سازی تنه درختان و انتقال آن به فضایی مناسب‌تر است.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛  بالا آمدن ریشه درختان کنوکارپوس در ورودی پارک مادر شهر بوشهر در چندین مورد منجر به ایجاد حادثه برای شهروندان شده بود که قرار شد این درختان در کمترین زمان ممکن سبک‌سازی و به مکان دیگری منتقل شوند.

 

در ورود پارک نیز پس از بهسازی و تسطیح کامل پیاده رو نسبت به کاشت گونه‌های جایگزین و متناسب با شرایط آب و هوایی شهر بوشهر اقدام خواهد شد.

 

در راستای حفاظت از فضای سبز شهری، قطع درخت خط قرمز شهرداری بوده و هیچ درختی قطع و خشکانده نخواهد شد و تنها در شرایط اضطرار مانند پارک مادر، نسبت به سبک‌سازی تنه و کاشت آن در محیط دیگری اقدام خواهد شد.

 

 

در پایان بیانیه ضمن عذرخواهی و دلجویی از شهروند مطالبه‌گر بوشهری به‌خاطر رفتار نامناسب کارگر فضای سبز آمده است: شهرداری بندر بوشهر همواره با آغوشی باز پذیرای انتقادات و پشنهادات دلسوازنه شهروندان و به‌ویژه مطالبه‌گران است و اعتقاد دارد که توسعه و پیشرفت شهری هیچگاه بدون بهره‌گیری از خرد جمعی محقق نخواهد شد.

 

 

 

 

  • نویسنده : سپیده حیاتی