به گزارش آماج خبر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با حضور در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی همدان از ششمین نمایشگاه قرآن و عترت بازدید کرد.

آیت الله شعبانی ضمن تشکر و قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برپایی این نمایشگاه، اظهار کرد: محتوای نمایشگاه، غرفه‌های برپا شده و مجموعه‌های فعالی که در این نمایشگاه گرد هم آمده‌اند، تناسب خوبی با شعار نمایشگاه یعنی «قرآن، امنیت و خانواده» دارد.

وی با بیان اینکه فعال‌ترین مجموعه‌ها در زمینه های مختلف از جمله جمعیت و فرزندآوری، مشاوره خانواده، حجاب و عفاف و… در بخش جنبی نمایشگاه حضور دارند، گفت: مجموعه‌های قرآنی استان، حضور قابل توجهی در نمایشگاه دارند، اما بخشی که در نمایشگاه‌های بعدی باید جدی تر دیده شود، دعوت از ناشران برجسته و موسسات قرآنی فعال کشور است تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند.در نمایشگاه امسال برنامه‌های بسیار خوبی در حال برگزاری است و باید با بهره‌گیری از تجربه امسال، برای نمایشگاه های آینده برنامه ریزی شود.

آیت الله شعبانی با تاکید بر فعالیت‌های جامعه القرآن در زمینه حفظ قرآن کریم، تصریح کرد: این موسسه عملکرد بسیار خوبی در بخش حفظ قرآن دارد و فعالیت های اینچنینی باید در نمایشگاه برجسته تر شود.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهداف سند راهبردی قرآنی گفت: این سند خلاصه تمام فعالیت های قرآنی استان و چکیده همه تلاش‌هاست، بنابراین اهداف این سند باید در برنامه‌ریزی ها مد نظر قرار بگیرد. این نمایشگاه می تواند در راستای عملیاتی کردن بخشی از اهداف سند جامع، به عنوان قوه محرکه باشد. اگر بتوانیم سند قرآنی را در استان اجرا کنیم، بسیاری از خلاءها جبران می شود.

  • نویسنده : هستی ابراهیمی