مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از گشایش نمایشگاه کتاب در فرهنگسرای شهرکرد در روز یکشنبه ۱۵ مرداد خبر داد و گفت: این نمایشگاه با مشارکت بخش خصوصی برای نخستین بار با این وسعت برگزار شد و چهارهزار عنوان کتاب در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد که بیشتر کتاب‌های این نمایشگاه چاپ جدید است.

پیام احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه در آیین گشایش این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگار آماج خبر افزود: در این نمایشگاه بیش از ۵۰ هزار جلدکتاب وجود دارد که با تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصد به فروش می‌رسد و تا ۲۷ مردادماه دایر خواهد بود.

به گفته وی، کتاب‌های موجود در این نمایشگاه مربوط به حوزه دفاع‌مقدس، رمان، مذهب و کودکان است و در صورت تامین اعتبار و فراهم شدن بستر لازم برای برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب، این رویداد نیز در استان برگزار خواهد شد.

احمدی با اشاره به اینکه پارسال ۷۰ عنوان کتاب با عناوین مختلف در استان به چاپ رسید، گفت: حمایت‌های حداقلی پارسال در این راستا انجام شده که افزایش این حمایت‌ها در برنامه سالجاری قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از برگزاری همایش استانی ناشران کتاب بعد از سال‌های در استان خبر داد و گفت: حمایت از مولفان، نویسندگان و ناشران در دستور کار قرار دارد.

احمدی اظهار داشت: با توجه به افزایش هزینه چاپ و کاغذ، در استان‌ها با کاهش چاپ و تولید کتاب مواجه هستیم.

  • نویسنده : سیده فاطمه میر ابوالقاسمی