سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تربیتی استان بوشهر گفت: هزار و ۱۴۶ خانواده زندانی در استان زیر پوشش انجمن‌های حمایت زندان و کمیته امداد قرار دارند.

به گزارش آماج خبر از بوشهر؛ سید محتشم حسینی افزود: از این تعداد ۷۶۰ خانواده در قالب انجمن‌های حمایت و ۳۸۶ خانواده نیز به کمیته امداد امام خمینی معرفی شده و از خدمات خمایتی برخوردار هستند.

 

وی ادامه داد: براساس تاکید رئیس قوه قضائیه در مجازات باید فقط شخص مجرم مجازات شود و خانواده ایشان بی گناه هستند و نباید متضرر شوند؛ براین اساس خانواده زندانیان همواره باید مورد توجه قرار گیرند.

حسینی بیان کرد: براین اساس خانواده زندانیان پس از ثبت نام و بارگذاری اطلاعات خود در سامانه حمایت از سوی مددکاران انجمن حمایت از زندانیان راستی آزمایی و وسع سنجی و به کنداکتور‌های کمیته امداد، بهزیستی و انجمن حمایت وصل و به صورت متمرکز برای آن‌ها شماره حساب تعریف و کمک‌ها را به صورت مستمر، موردی و فاصله ۶ ماهه پرداخت می‌شود.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان افزود: درهمین ارتباط ۹۱۰ بسته معیشتی به ارزش سه میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال سال گذشته بین خانواده زندانیان توزیع شد و به ۹۹۴ نفر نز خدمات آموزشی، روانشناسی و مشاوره‌های شغلی ارائه شد.

حسینی گفت: همچنین در ۲ ماه سال جاری نیز ۵۲۹ بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۴۵میلیون ریال توزیع شده و به ۱۱۳ نفر نیز خدمات مشاوره‌ای و اموزشی ارائه شده است.

 

  • نویسنده : سپیده قائدی