مهدی مقنیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت والیبال خوزستان اظهار کرد: خوزستان ظرفیت بالایی در رشته والیبال دارد اما ضعف‌ها و کاستی‌ها موجود باعث شده که استعدادها از بین بروند و متاسفانه مسئولان نیز به سادگی و با بی‌تفاوتی از کنار این موضوع گذشته‌اند. یک سالی است که در هیچ رده سنی در والیبال استان مسابقه‌ای برگزار نشده است، ضمن این‌که خوزستان در لیگ یک و برتر نیز تیم ندارد و متاسفانه جوانان و استعدادهای این رشته دیگر هیچ انگیزه‌ای ندارند. به نظر من والیبال خوزستان وضعیت بسیار بد و اسفناکی دارد.

مهدی مقنیان در خصوص وضعیت والیبال خوزستان اظهار کرد: خوزستان ظرفیت بالایی در رشته والیبال دارد اما ضعف‌ها و کاستی‌ها موجود باعث شده که استعدادها از بین بروند و متاسفانه مسئولان نیز به سادگی و با بی‌تفاوتی از کنار این موضوع گذشته‌اند. یک سالی است که در هیچ رده سنی در والیبال استان مسابقه‌ای برگزار نشده است، ضمن این‌که خوزستان در لیگ یک و برتر نیز تیم ندارد و متاسفانه جوانان و استعدادهای این رشته دیگر هیچ انگیزه‌ای ندارند. به نظر من والیبال خوزستان وضعیت بسیار بد و اسفناکی دارد.

وی ادامه داد: امیدوارم هر چه زودتر مجمع انتخاب رئیس هیات والیبال خوزستان برگزار شود تا فردی که به عنوان رئیس انتخاب می‌شود با برنامه، زیربنای والیبال خوزستان را بسازد و بتواند اقدامات خوبی برای بهبود وضعیت این رشته المپیکی در خوزستان انجام دهد.

این مربی والیبال با تاکید بر این‌که والیبال خوزستان در رکود بسیار بدی بسیار می‌برد، افزود: زمانی بازیکنانی را به اردوی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان اعزام می‌کردیم اما اکنون والیبال خوزستان به صفر مطلق رسیده است و حتی در پرورش داور هم موفق نبوده‌ایم و نتوانسته‌ایم داوری را به کشور معرفی کنیم. همچنین در بخش مربیگری هم نتوانسته‌ایم مربی پرورش دهیم و در تولید بازیکن نیز اقدامی نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: از سال ۱۳۹۰ که آخرین حضور والیبال خوزستان در لیگ برتر کشور بود، ۱۰ سالی است که دیگر تیمی در سطح حرفه‌ای نداریم. در این مدت سه رئیس هیات در استان تغییر کردند اما هیچ کدام نتوانستند کاری کنند تا خوزستان تیمی در لیگ برتر داشته باشد. در هیات قبلی نیز رئیس هیات انتظار داشت شرکت‌ها خودشان برای خدمت به والیبال استان تمایل نشان دهند اما این دیدگاه درست نیست و والیبال خوزستان باید مدیری داشته باشد که خودش تلاش و با شرکت‌ها رایزنی کند و آن‌ها را به تیم‌داری در لیگ برتر علاقه‌مند کند، نه این‌که در اتاق هیات والیبال استان بنشینیم و انتظار داشته باشیم شرکت‌ها در لیگ برتر تیم‌داری کنند. متأسفانه مدیران ما به دنبال اسپانسر نیستند.

مقنیان در خصوص طولانی شدن روند برگزاری انتخاب رئیس هیات والیبال خوزستان و تاثیر آن بر عملکرد این رشته، عنوان کرد: متاسفانه والیبال خوزستان از این موضوع بسیار متضرر شده و با توجه به روند این رشته در استان نیز دو سالی است که مسابقه‌ای را در رده سنی نوجوانان و جوانان در خوزستان نداشته‌ایم و اگر همین روند ادامه داشته باشد یک نسل دیگر والیبال استان از بین می‌رود.

وی افزود: متاسفانه در استعدادیابی نیز بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم و در والیبال اصلا چیزی به اسم استعدادیابی نداریم. خیلی از دوستان می‌گویند باید در لیگ برتر تیم داشته باشیم و من هم موافق هستم زیرا تیم‌داری در لیگ برتر نشان دهنده وجود والیبال در استان است ولی ما در چند سال اخیر برای این رشته کاری نکرده‌ایم و بازیکنی در حد لیگ‌ برتر نداریم و کاری کرده‌اند که استعدادها فراری شدند. اصلا با چه پتانسیلی می‌خواهیم در لیگ برتر شرکت کنیم؟ متاسفانه در حال حاضر بازیکنی در حد لیگ برتر در خوزستان نداریم و این نشان دهنده ضعف ما در چند سال اخیر در بحث استعدادیابی و پرورش استعدادها است.

 

  • نویسنده : ابوالفضل کاویانپور
  • منبع خبر : خوزستان خبر