مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سرمایه گذاران قطری برای ساخت پایانه چندمنظوره در مجتمع بندری نگین در بوشهر اعلام آمادگی کردند.

به گزارش آماج خبر ازبوشهر؛ محمد شکیبی نسب اظهار داشت: مجتمع بندری نگین در بوشهر فرصت متنوع سرمایه گذاری دارد که با توجه به زیرساخت در حال ساخت این مجتمع سرمایه گذاران مختلفی از داخل و خارج برای فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کردند.

وی بیان کرد: طرح نفتی مجتمع بندری نگین نیز در ۲۴ هکتار پیش بینی شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی است که ۲ سرمایه گذار توانمند داخلی برای این طرح اعلام آمادگی کردند.

 

شکیبی نسب ادامه داد: اسکله ۳۵ هزار تنی در حال ساخت مجتمع یاد شده  در مراحل پایانی کار قرار دارد و تا پایان مهر  امسال آماده بهره برداری است.

 

وی افزود:  پایانه مسافربری بین المللی دریایی نیز به مساحت ۱.۵ هکتار کار‌های تعمیر اساسی آن در حال انجام است که تا نیمه مهر آماده بهره‌برداری و صادرات کالا و مسافر از بندر بوشهر به قطر می‌شود.

 

شکیبی نسب گفت: در موضوع بارانداز و انبار روباز نیز کمبود‌هایی وجود دارد که با اقدامات در حال انجام در مجتمع بندری نگین سرمایه گذارانی در این بخش جذب خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: برای راه اندازی واحد گذرنامه در بندر دیر نیز اتاق موردنیاز تامین شده و این مرکز از هفته آینده فعال می‌شود.

 

 

  • نویسنده : سپیده قائدی