حفاران غیرمجاز در این حفاری با اقدام به موقع نیروهای امنیتی از دست یابی به اهداف شوم خود بازماندند و این محوطه تا اقدامات بعدی و تعیین تکلیف نهایی توسط یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل تحت حفاظت قرار دارد.

آشکار شدن یک بنای تاریخی در محوطه ثبت ملی دیگ ور شهرستان گرمی

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل از آشکار شدن یک بنای تاریخی در محوطه تاریخی دیگ ور شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، روح الله محمدی امروز ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ گفت: در پی حفاری غیرمجاز در روستای اینی شهرستان گرمی یک بنای تاریخی در این منطقه آشکار شد.

رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: این بنا در محوطه ثبت ملی دیگ ور در بخش مرکزی شهرستان گرمی قرار دارد که محوطه مذکور در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۸۶ با شماره ۲۱۰۷۲ به ثبت ملی رسیده است.

او تاکید کرد: بنای مکشوفه یک بنای آجری عام المنفعه، به طور مثال کاروانسرا یا حمام است که احتمالا به دوره تاریخی (اشکانی) یا دوره اسلامی (سلجوقی و ایلخانی) تعلق دارد و پس از مطالعات بیشتر جزئیات آن مشخص خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه این محوطه تاریخی در یکی از مسیرهای فرعی جاده قفقاز قرار دارد، ادامه داد: حفاران غیرمجاز در این حفاری با اقدام به موقع نیروهای امنیتی از دست یابی به اهداف شوم خود بازماندند و این محوطه تا اقدامات بعدی و تعیین تکلیف نهایی توسط یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل تحت حفاظت قرار دارد.