فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خوزستان گفت: ۵.۵ هکتار از اراضی ملی دزفول از ابتدای امسال تاکنون بازپس گرفته شده اند.

به گزارش آماج خبر، عزیز قلاوند مجموع اراضی ملی دزفول را ۳۳۵ هزار و ۲۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان ۲۲۷ هزار هکتار آن جنگل و ۱۰۷ هزار هکتار آن مرتفع است.

 

وی به رشد ۷۰ درصدی برخورد با متصرفان اراضی ملی این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال اشاره کرد و افزود: در این مدت ۱۲ فقره پرونده تخلف در زمینه قاچاق چوب، زغال و گیاهان دارویی در دزفول تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

 

قلاوند با بیان اینکه دزفول در حوزه کشفیات منابع طبیعی رتبه پنجم استان خوزستان را دارد، ادامه داد: امسال در این شهرستان آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی رخ نداد.

 

این مقام مسئول به ۴ فقره خلع ید و رفع تصرف از اراضی ملی اشاره و اضافه کرد: با این اقدام، ۵.۵ هکتار معادل ۵۵ هزار متر مربع از اراضی ملی بازپس گرفته شدند.

 

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خوزستان ، با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه پیشگیری از تصرف اراضی ملی دزفول انجام شده است، گفت: در حال حاضر به دلیل ساماندهی نیرو‌های حفاظتی وضعیت تصرف اراضی ملی شهرستان به کمترین حد خود رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه تنها نکته بحرانی منابع طبیعی دزفول در زمینه بیشه‌های شهرستان است که با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی به صورت ۲۴ ساعته رصد می‌شوند، افزود: به دلیل اینکه این بیشه‌ها با حوزه محیط زیست نیز مرتبط هستند. در زمینه رصد این بیشه‌ها همکاری مشترکی با حوزه محیط زیست انجام و این عملیات منجر به تشکیل ۳ فقره پرونده تخلف در حوزه بیشه شهرستان شد.

 

سرهنگ قلاوند می‌گوید: در صورت وجود هرگونه انتقاد و گزارش‌های تخلف در خصوص منابع طبیعی مردم می‌توانند با سامانه ۱۳۹ کشوری و ۱۵۰۴ استانی تماس بگیرند و موارد را گزارش کنند.

  • نویسنده : محمد خرم زاده