رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ۲۰ فروردین با رونمایی از سند توسعه و برنامه راهبردی سازمان، هدف گذاری گسترده‌ای برای آینده در به وقوع خواهد پیوست.

به گزارش آماج خبر؛رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر روند مذاکرات و اظهار نظر‌های دو سویه مقامات امریکایی گفت: ایران خودش را وابسته به مذاکرات نکرده و هیچ جای کشور وابسته به مذاکرات نیست نه اقتصاد و نه تصمیم‌گیری‌ها و نه برنامه‌های اجرایی که در حوزه هسته‌ای داریم، ما برنامه‌ها را طبق مفادش پیش می‌بریم.

گفتنی است، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ۱۹ بهمن و بعد از تنفسی ۱۱ روزه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شد. این گفتگو‌ها از آن زمان تاکنون در سطوح مختلف در حال برگزاری بود تا اینکه با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا از ۲۰ اسفند تا حالا به وقفه‌ای کوتاه انجامیده است.

هیات‌های ایران و آمریکا در وین صرفا از طریق تبادل یادداشت‌های غیر رسمی که از سوی هماهنگ کننده اروپایی بین هیئت‌ها مبادله می‌شود نظراتشان را به یکدیگر منعکس می‌کنند.

همچنین سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس در سفر گروسی به تهران با هدف حل و فصل موضوعات توافق کردند، در ادامه همکاری خود همانطوری که در بیانیه مشترک مورخ ۵ شهریور ۹۹ بیان شده است، همکاری‌ها و گفتگو‌های بین خود را فارغ از حواشی سیاسی سرعت بخشیده و تقویت کنند.

اسلامی در پایان این گفتگو در خصوص خنثی سازی عملیات خرابکاری در مجتمع غنی سازی شهید علی محمدی (فردو) گفت:این اقدام، یک پیام واضح برای صهیونیست‌ها داشت و آن هم هوشیاری سیستم اطلاعاتی و امنیتی ایران در برابر هرگونه تهدید است.

۲۳ اسفند پارسال بود که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران طی بیانیه‌ای اعلام کرد اعضای یک شبکه که قصد خرابکاری در تاسیسات هسته‌ای فردو را داشتندبازداشت کرده است.

اعضای تیم خرابکاری تلاش داشتند در روشی جدید به یکی از کارمندان قسمت IR ۶ این مجموعه نزدیک شوند. برای این کار در شناسایی خود یکی از همسایگان این کارمند را جذب کرده و با دادن پول نقد و خریدن لپ تاپ، توکن و موبایل در مدت کوتاهی نحوه ارتباط‌گیری امر را به این فرد آموزش می‌دهند.

سپس به کارمند تأسیسات جهت جمع‌آوری اطلاعات نزدیک می‌شود، تمامی دستمزد‌ها به صورت نقد و ارز دیجیتال رد و بدل می‌شود تا مسیر شناسایی نشود، که البته این اقدام آن‌ها با انجام عملیات سازمان اطلاعات سپاه ناکام ماند.

  • نویسنده : محدثه بخشی