مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر به مناسبت گرامیداشت 8 اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت اردیبهشت سال آینده نخستین کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان بوشهر برگزار می شود .

علی موحدی در جمع نمازگزاران جمعه با گرامیداشت ۸ اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی با بیان اینکه این نهاد نقش مهمی در عرصه انتقال ارزش های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به دانش آموزان دارد ، اظهار کرد : آموزش و پرورش استان بوشهر در سال قبل در ۷ شاخص ملی در امور پرورشی و فرهنگی در کشور دارای رتبه نخست شد .

 

او گفت : در ۸۵۲ مدرسه استان طرح یاری گران زندگی اجرا شد که در همین راستا ۷۱۲ مدرسه جشنواره نوجوان سالم و طرح نماز و نظام مراقبت از آسیب های اجتماعی در ۳۶۷ مدرسه اجرا شده است .

 

موحدی با اشاره ایجاد ۲۱ مرکز دارالقرآن ، ۸ اردوگاه تربیتی ، ۲۷ کانون فرهنگی و ۱۹ مرکز مشاوره در استان گفت : این مراکز عهده دار فعالیت های ویژه پرورشی ، تربیتی و فرهنگی دانش آموزان است .

 

موحدی افزود : برای بیش از ۵۰ هکتار از اماکن آموزش و پرورش استان بوشهر سند صادر شده است .

 

موحدی گفت : اردیبهشت سال آینده نخستین کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی استان بوشهر برگزار می شود .

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر از کسب ۵۷ مقام کشوری از سوی دانش آموزان استان خبر داد و خاطر نشان کرد : این مقام های ملی دانش آموزان بوشهری در حوزه های قرآنی ، مسابقات اذان ، عترت ، و فرهنگی و هنری کسب کرده اند و آنان با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان تشویق شده اند .

 

موحدی گفت : ۹۵۳ استعداد قرآنی در مدارس استان شناسایی شد و تحت پوشش آموزش های ویژه قرار دارند .

 

او از راه اندازی خط ۱۵۷۰ به عنوان خط مشاوره رایگان آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد : مشاوران آموزش و پرورش از طریق خط تلفنی ۱۵۷۰ پاسخگوی تماس های فرهنگیان ، دانش آموزان و اولیا هستند .

 

 

  • نویسنده : علیرضا ایزدی