مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از تصویب خریداری ۶ دکل جدید و راه اندازی آن‌ها در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.

به گزارش آماج خبر، محسن خجسته‌مهر در حاشیه بازدید از شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت ملی حفاری نقش حیاتی و مهم در زنجیره ارزش تولید نفت ایفا می‌کند، به همین دلیل وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران نگاه حمایتی به این شرکت دارند.

 

وی به تصویب خریداری ۶ دکل جدید در هیئت مدیره شرکت ملی نفت اشاره کرد و افزود: بر این اساس ۳ دکل دریایی و ۳ دکل خشکی به ناوگان عملیاتی شرکت ملی حفاری اضافه می‌شود که امکان حضور مجدد و قدرتمند ملی حفاری در خلیج فارس را ایجاد می‌نکند.

 

خجسته مهر با اشاره به توافقنامه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و ملی حفاری به ارزش یک میلیارد دلار، ادامه داد: با توجه به ضرورت بازسازی و تعمیرات، ۲۰۰ میلیون دلار برای بازسازی ناوگان حفاری این شرکت اختصاص داده شده است.

 

معاون وزیر نفت تهیه و ارائه سند تحول شرکت ملی حفاری را ضروری دانست و اضافه کرد: با توجه به نگاه ویژه و حمایتی وزیر نفت و هیئت مدیره شرکت ملی نفت، لازم است افزایش بهره‌وری و راندمان کاری در ملی حفاری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

حضور در مراسم افتتاح کارخانه تولید پمپ‌های درون چاهی، بازدید از دکل حفاری ۵۸ فتح، دیدار با آیت الله کعبی عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دیدار با سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر استان و نشست با اعضای هیات مدیره شرکت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب، ملی حفاری و نفت و گاز اروندان از دیگر برنامه‌های سفر خجسته مهر به اهواز بود.

  • نویسنده : محمد خرم زاده